کتاب معادلات دیفرانسیل معمولی نجفی خواه

کتاب معادلات دیفرانسیل معمولی نجفی خواه
نوع فایل
pdf
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
0 تومان

توضیحات فایل:

کتاب معادلات دیفرانسیل معمولی نجفی خواه

برای حمایت از حقوق ناشرین لینک دانلود فایل حذف شده است.

کاربران ارجمند و دانش پژوهان گرامی در این قسمت کتاب معادلات دیفرانسیل معمولی نوشته مهدی نجفی خواه دانشیار ریاضی دانشگاه علم و صنعت ایران در قالب  pdf و در ۲۳۴ صفحه با کیفیت خوب آماده دانلود شده و در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است.در زیر شرح مختصری از متن فایل را مشاهده مینمایید.در صورت تمایل می توانید این محصول را از فروشگاه خریداری و دانلود نمایید.

شرح مختصر:

در این کتاب نوع خاصی از معادلات دیفرانسیل، که در آن تابع مجهول یک  متغیره است را مطالعه میکنیم. به این گونه معادلات اصطلاحا «معادله دیفرانسیل معمولی» گفته میشود.
برای حل معادلات دیفرانسیل معمولیروشهای متعددی وجود دارد. اغلب روشهای معرفی شده در این کتاب، روشهایی هستند که مقدار دقیق جواب را بدست میدهند. روشهای عددی حل معادلات دیفرانسیل معمولی، خود موضوع کتاب جداگانه ای است.

ریاضیدانان بسیاری همینک مشغول مطالعه و گسترش روشهای حل این گونه معادلات هستند. این موضوع به اندازهای جذاب و غنی است که هر روزه کارهای جدید بسیاری در این ارتباط به چاپ میرسد.

بر این اساس معادلات دیفرانسیل در بسیاری از زمینه های علوم بطور طبیعی ظاهر میگردد.از حرکت یک سیستم مکانیکی ساده نظیر یک پاندول گرفته، تا تحلیل حرکت اجسام سماوی، تحلیل جمعیت یک نوع بخصوص از حیوانات، پیشبینی رشد اقتصادی کشور و بسیاری دیگر از مسائل از این دست.

 

مطالعه بیشتر