پاورپوینت تغییرات DSM5

پاورپوینت تغییرات DSM5
نوع فایل
ppt
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
5,000 تومان

توضیحات فایل:

پاورپوینت تغییرات DSM5

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل دانلود پاورپوینت تغییرات DSM5 و در ۳۳ اسلاید تهیه و تدوین و با کیفیت عالی آماده دانلود شده است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد که به مدت یک هفته در ایمیل شما فعال خواهد ماند. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید. در زیر قسمتهایی از فصول ارائه شده در این فایل را مشاهده میکنید.

 

شرح مختصر:

DSM مخفف Diagnostic and Statistical Manual ofMental Disorders راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی است که برای اولین بار توسط انجمن روان­پزشکی آمریکا انتشار یافت و شامل توصیف علائم و دیگر معیارها برای تشخیص اختلالات روانی است. این معیارها زبان مشترکی را میان بالینگران برای تشخیص ارائه می­دهند.

انتشار پنجمین نسخه DSM بحث راجع به تغییرات ایجاد شده در معیارهای تشخیصی پیشنهادی توسط APA  را تشدید کرده است. مقاله حاضر برخی از این تغییرات را تجزیه و تحلیل می‌کند. برخی نکات جالب مانند وارد کردن بعدگرایی در طبقات تشخیصی و برخی اختلالات، وارد کردن طیف وسواسی – اجباری و حذف زیرگونه‌های اسکیزفرنیا از جملۀ این تغییرات هستند. این مقاله سایر نکات مناقشه برانگیزتر مانند لحاظ کردن سندرم سایکوز تضعیف‌ شده، توصیف یک اختلال افسردگی پایدار، سازمان‌دهی مجدد اختلالات بدنی‌شکل به‌عنوان اختلالات نشانه بدنی یا حفظ سه دسته بزرگ از اختلالات شخصیت و پیشنهاد رویکرد ابعادی به اختلال‌های شخصیت را نیز مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌دهد. طبقه‌بندی DSM-5 جدید سؤالات زیادی را راجع به روایی تشخیصی مطرح می‌کند که با اتخاذ رویکردی نزدیک‌تر به نورولوژی و ژنتیک به‌جای روان‌شناسی بالینی سعی بر بهبود آن دارد.

پاورپوینت تغییرات DSM5

برای پرداخت از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد. در صورت بروز هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید.

مطالعه بیشتر