شناخت روابط انسانها

شناخت روابط انسانها
نوع فایل
word
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
2,000 تومان

دانش پژوهان گرامی در این قسمت مقاله شناخت روابط انسانها درقالب ورد و در ۱۹ صفحه قابل ویرایش با کیفیت عالی در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است. در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده مینمایید.در صورت تمایل می توانید این محصول را از فروشگاه خریداری و دانلود نمایید.

روابط انسان با خودش:

اولین ارتباط، ارتباط با خود و نخستین توجه هستی، توجه به خود(مانند یوگا برای شناخت از اجزای وجود خود) است. انواع روابط انسان با خود:
۱-انسان با جسمش (جان) = توانایی
۲-انسان با روحش (روان) = دانایی: روابط عمومی باید به این جنبه توجه داشته باشد.
گاهی انسان ها حضور فیزیکی دارند اما حضور قلبی یا روحی ندارند.
۳-انسان با نفسش (وجدان) = شکیبایی: در مورد مبارزه با نفس ترکیب “نفش کُشی” اشتباه است و باید ترکیب “نفس کِشی” را در این رابطه بکار برد. یعنی نفس را از سمت و سوی اماره به سوی لوامع بکِشیم.
۴ .انسان با فئوادش (عنوان) = زیبایی: فواد به معنای دل است و با قلب تفاوت دارد. دل مرتبه چهارم و قلب مرتبه دوم  وجود انسان است. عرفان شرقی مبتنی بر دل است.

روابط انسان با خانواده:

۱٫پدر و مادر (احسان): بعد از ایمان به خدا در مورد احسان به پدر و مادر پرسیده می شود. (سوره ۴/ آیه ۴) ۲- خواهر و برادر( رحمت) ۳- خویش و قوم (صله رحم) ۴- دوستان و آشنایان (مودت)

روابط انسان با جامعه اش

۱٫اقتصادی (مادی) ۲- فرهنگی(معنوی) ۳-اجتماعی(اخلاقی)۴- سیاسی(عرفانی): هنگامی توان اداره دیگران را خواهیم داشت که ارتباط قلبی باشد. پس سیاست به معنای واقعی و اصیل آن عرفانی است. سیاست و ولایت راستین مانند ولایت نخستین انسان کامل بدون اتصال به وحی؛ ولایت علی (ع).

مقاله شناخت روابط انسانها

برای پرداخت از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد. در صورت بروز هر مشکلی، میتوانید از طریق تماس با ما پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید.

مطالعه بیشتر