پاورپوینت آموزش گود برداری و سازه نگهبان

پاورپوینت آموزش گود برداری و سازه نگهبان
نوع فایل
ppt
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
3,500 تومان

توضیحات فایل

پاورپوینت آموزش گود برداری و سازه نگهبان

دانش پژوهان گرامی و دانشجویان ارجمند ، در این قسمت فایل آموزش گود برداری و سازه نگهبان در قالب پاورپوینت و در ۲۱۳ اسلاید تهیه و تدوین و با کیفیت عالی آماده دانلود شده است. در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده مینمایید.در صورت تمایل می توانید این محصول را از فروشگاه خریداری و دانلود نمایید.

پاورپوینت آموزش گود برداری و سازه نگهبان

گودبرداری به هر گونه حفاری و خاکبرداری در تراز پایین‌تر از سطح طبیعی زمین یا در تراز پایین تر از زیر پی ساختمان مجاور اطلاق می‌شود. گودبرداری برای اهداف مختلفی مانند تخریب یک ساختمان فرسوده برای ساخت مجدد، رسیدن به تراز بکر، حفاظت فوندانسیون‌ها در برابر یخبندان، احداث کانال‌ها‌، احداث مخازن زیر زمینی و … انجام می‌شود‌.

این عملیات یکی از کارهای پیچیده و خطرناک مهندسی به شمار می‌رود. به منظور حفظ جان انسان‌های داخل و خارج از گود‌، محافظت از ساختمان‌های مجاور و فراهم آوردن شرایط ایمن و مطمئن جهت انجام کار، دیواره‌های گود باید به وسیله سازه‌های نگهبان مهاربندی و پایدار‌سازی شود‌. سازه‌های نگهبان انواع مختلفی دارد که با توجه به نوع خاک‌، عمق گودبرداری و حساسیت ساختمان‌های مجاور گود انتخاب می‌شود

گودبرداری‌ها به دو گروه کلی تقسیم میشود:

۱-حفاظت شده یا مهاربندی شده

۲-حفاظت نشده یا مهاربندی نشده

تقسیم می‌شوند‌. باید توجه داشت در گودبرداری‌های حفاظت نشده پایداری شیب‌ها یا جداره‌های قائم گودبرداری‌ها، صرفاً توسط شرایط مکانیکی خاک تامین می‌شوند.

سازه نگهبان

سازه نگهبان موقت، سازه درون خاکی است که برای جلوگیری از ریزش دیواره‌های گود‌، ممانعت از رانش خاک و ایجاد ایستادگی و پایداری لازم از مقابل هر گونه حرکت افقی دیواره‌های گود و مهار این گونه حرکات قبل از اقدام به هر گونه عملیات ساختمانی احداث می‌شود. سازه نگهبان از یک طرف با خاک و مسائل گوناگون خاک مرتبط است که باید شناخت جامع و کافی نسبت به آن کسب کرد.

مطالعه بیشتر