دانلود متن کامل پروژه رشته حقوق با موضوع نقش زن در ایران باستان

دانلود متن کامل پروژه رشته حقوق با موضوع نقش زن در ایران باستان
نوع فایل
WORD
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
4,400 تومان

توضیحات فایل

دانلود متن کامل پروژه رشته حقوق با موضوع نقش زن در ایران باستان

دانش پژوهان گرامی و دانشجویان ارجمند در این قسمت فایل پروژه رشته حقوق با موضوع نقش زن در ایران باستان در قالب word در ۵۵ صفحه آماده دانلود شده است. در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده مینمایید.در صورت تمایل می توانید این محصول را از فروشگاه خریداری و دانلود نمایید.

شرح مختصر:

دنیا بطور کلی زن را در زندان ذلت و خواری محبوس میداشت بطوریکه ناتوانی و زبونی  طبیعت ثانیه وی شده بود و گوشت و استخوانش بر آن روئیده حیات و مماتش با آن بستگی پیدا کرده بود، و کلمات زن  و ناتوانی و خواری با هم مترادف شده بود و عجب این است که  امر نزد خود زنان هم بدین منوال بود.

هیچ ملتی از وحشی و متمدن نیست جز اینکه مثلهائی از ضعف و زبونی زن دارد، و در تمام لغات عالم با همه اختلافی که در ریشه و روش و لحن دارد، و در تمام لغات کتابها انواع استعارات و کنایات و تشبیهات مربوط به لفظ زن  موجود است که با آنها ترسو و خوار و زبون و بدبخت و بیچاره و توسری خور مورد تعریض و سرزنش قرار می‌گیرد .

دانلود متن کامل پروژه رشته حقوق با موضوع نقش زن در ایران باستان

و همین کافی است که اعتقاد جامعه انسانی را درباره زن برای اهل  بحث و تحقیق اثبات کند ولو اینکه کتب تاریخی که نظریات ملل مختلف را راجع به زن جمع‌آوری کرده و در دسترس نباشد، زیرا صفات و روحیات هر جمعیتی در لغت و ادبیاتشان جلوه می‌کند. از پیشینیان هم چیزی که موقعیت زن را در اجتماع تثبیت کند و اهمیت شأن او را برساند نقل نشده مگر مختصری در تورات و سفارشی که از عیسی بن مریم درباره سهل گرفتن کار بر زبان و ارفاق بایشان نقل شده است.

و اما اسلام یعنی آئین پاکی که بوسیله قرآن نازل شده و در حق زن کاری کرد که

دنیا از قدیمیترین ایام آنرا نمی‌شناخت و ساختمان فطری را که دنیا از روز اول

ویران نموده و آثارش را محو کرده بود از نو بنیانگذاری نمود اعتقادی را که

درباره هویت زن داشت و عملاَ بر طبق آن رفتار می‌کرد ملغی ساخت……..

مطالعه بیشتر