دانلود مقاله رشته حقوق اصول مخالفتهای قضایی

دانلود مقاله رشته حقوق اصول مخالفتهای قضایی
نوع فایل
WORD
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
3,000 تومان

توضیحات فایل

دانلود مقاله رشته حقوق اصول مخالفتهای قضایی

دانش پژوهان گرامی و دانشجویان ارجمند در این قسمت فایل پست مقاله رشته حقوق پیرامون اصول مخالفتهای قضایی در قالب word در ۴۸ صفحه آماده دانلود شده است. در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده مینمایید.در صورت تمایل می توانید این محصول را از فروشگاه خریداری و دانلود نمایید.

Image result for ‫دانلود مقاله رشته حقوق- اصول مخالفتهای قضایی‬‎

شرح مختصر دانلود مقاله رشته حقوق اصول مخالفتهای قضایی

دو پرسش اساسی در رابطه با موضوع اعسار در سطح کشورهای خارجی مطرح است. اول آنکه آیا تمام دارایی های بدهکار باید بطور جامع در دادگاه یک کشور مورد قضاوت و صدور حکم قرار گیرد؟ مثلا اگر شرکت یک بدهکار در یک کشور مورد محاکمه قرار گرفت این روند کشف و ضبط دارایی در کشور دیگر نیز باید به اجرا در آید.

به عبارت دیگر آیا این اصل یکی از اصول «وحدت» است یا از اصول «تعدد» است؟

دومین پرسش حاکی از آن است که آیا حکم صادره راجع به اعسار در دادگاه باید شامل تمام دارایی بدهکار در سراسر دنیا گردد یا باید تنها در رابطه با دارایی های همان محل صدور حکم باشد. در اینجا مجادله بین جهان گرایی و منطقه گرایی است: این دو اصل مغایر به همراه تمایزات نظری اغلب تحت بر چسب «جهانی سازی» با هم ترکیب می شوند که در بر گیرنده اصول نظری دادگاه و حقوق منفرد است و حکم صادره شامل تمام دارایی هایی بدهکار بر مبنای اصلی جهانی بهسازی می شود.

۰۷-۱۵ در حالیکه در برخی کشورها : احکام صادره محدود به دارایی های محلی می شود، شیوه عمومی دادگاه اعسار صدور حکم برای همه دارایی های بدهکار در هر نقطه جهان است. اما در هر صورتیکه اکراه بیشتری برای پذیرش احکام قضایی صادره توسط دادگاههای خارجی اعسار وجود دارد.

صحیح تر آن است که بگوییم در حالیکه جهان شمولی احکام صادره دادگاههای

خارجی شاید در اصول به رسمیت شناخته شده باشند اما دادگاه محلی اعسار

ممکن است برای صرفنظر کردن از کنترل تمام دارایی های محلی بدهکار بی میل

باشد و متقاعد شود که واگذاری این دارایی ها به مجری خارجی منافاتی با

هیچکدام از قوانین سیاست عمومی ندارد. …………..

 

مطالعه بیشتر