تحقیق در مورد ازدواج موقت

تحقیق در مورد ازدواج موقت
نوع فایل
word
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
2,500 تومان

توضیحات فایل:

تحقیق در مورد ازدواج موقت

در این پست تحقیق در مورد ازدواج موقت  نوشته شهید مرتضی مطهری در قالب WORD در ۳۲ صفحه  آماده دانلود شده است،در زیر قستمهایی از متن فایل را مشاهده مینمایید در صورت تمایل میتوانید این محصول را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.

شرح مختصر :

من بر خلاف بسیارى از افراد،از تشکیکات و ایجاد شبهه‏ هایى که در مسایل اسلامى مى‏شود- با همه علاقه و اعتقادى که به این دین دارم- به هیچ وجه ناراحت نمى‏ شوم،بلکه در ته دلم خوشحال مى ‏شوم زیرا معتقدم و در عمر خود به تجربه مشاهده کرده‏ ام که این آیین مقدس آسمانى در هر جبهه از جبهه‏ ها که بیشتر مورد حمله و تعرض واقع شده،با نیرومندى و سرافرازى و جلوه و رونق بیشترى آشکار شده است.

تحقیق در مورد ازدواج موقت

خاصیت‏ حقیقت همین است که شک و تشکیک به روشن شدن آن کمک مى‏کند. شک مقدمه یقین،و تردید پلکان تحقیق است. در رساله زنده بیدار از رساله میزان العمل غزالى نقل مى‏کند که: «…گفتار ما را فایده این بس باشد  که تو را در عقاید کهنه و موروثى به شک مى‏افکند زیرا شک پایه تحقیق است و کسى که شک نمى‏کند درست تامل نمى‏کند.

و هر که درست ننگرد، خوب نمى‏بیند و چنین کسى در کورى و حیرانى بسر مى‏برد.» بگذارید بگویند و بنویسند و سمینار بدهند و ایراد بگیرند،تا آنکه بدون آنکه خود بخواهند وسیله روشن شدن حقایق اسلامى گردند.

یکى از قوانین درخشان اسلام از دیدگاه مذهب جعفرى-که مذهب رسمى کشور

ماست-این است که ازدواج به دو نحو مى‏تواند صورت بگیرد:دائم و موقت.

ازدواج موقت و دائم در پاره‏اى از آثار با هم یکى هستند و در قسمتى اختلاف

دارند. آنچه در درجه اول ایندو را از هم متمایز مى‏کند،یکى این است که زن و

مرد تصمیم مى‏گیرند به طور موقت‏ با هم ازدواج کنند و پس از پایان مدت اگر

مایل بودند تمدید کنند تمدید مى‏ کنند و اگر مایل نبودند از هم جدا مى‏شوند.

مطالعه بیشتر