نمونه سوال روش ها و فنون تدریس همراه با پاسخنامه

نمونه سوال روش ها و فنون تدریس همراه با پاسخنامه
نوع فایل
word
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
5,000 تومان

توضیحات فایل:

نمونه سوال کلیات روش ها و فنون تدریس امان الله صفوی با پاسخنامه

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل نمونه سوالات روش ها و فنون تدریس همراه با پاسخنامه  شامل ۲۰۸ سوال با جواب تشریحی با فرمت word را میتوانید از این سایت با قیمت بسیار مناسب دریافت نمایید. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد که به مدت یک هفته در ایمیل شما فعال خواهد ماند. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.

بخشی نمونه سوال روش ها و فنون تدریس همراه با پاسخنامه :

۳ – کدام تجربه عینی تر است؟

۱- استفاده از نقشه
۲- تماشای فیلم
۳- دیدن باغ وحش
۴- ساختن چیزی

۴ – در روش تدریس آموزش مفاهیم معلم پس از ارائه مقدمات :

۱- صفات مفهوم را پیچیده می سازد
۲- مثالهای مثبت و منفی ارائه می دهد
۳- مفهوم جدید را تعریف می کند
۴- یادگیرنده را با مسأله ای مواجه می سازد

۵ – کدام مورد جزء نکاتی است که سخنران باید در ضمن سخنرانی به آن توجه داشته باشد؟

۱- ارزشیابی کردن از دانش آموزان
۲- توجه به وضعیت (فیزیکی و روانی) دانش آموزان در کلاس
۳- تعیین هدفهای کلی و رفتاری
۴- طرحریزی سخنرانی در سه بخش (مقدماتی، میانی، پایانی)

۶ – هنگامی که دانش آموز درک کند که رعایت قوانین عبور و مرور در خیابان به نفع او بوده و عدم رعایت آن می تواند سلامتی او را به خطر اندازد به چه مرحله ای از حوزه عاطفی رسیده است؟

۱- ارزش گذاری

۲-درک مطلب
۴-سازماندهی

۷ – کاربرد نظریه یادگیری اجتماعی در تدریس چیست؟

۱- استفاده ازوسایل آموزشی و کمک آموزشی در تدریس
۲- تشویق دانش آموزان به تحقیق د رمورد مسائل اجتماعی
۳- توسعه روابط اجتماعی و بحث و گفتگو بین دانش آموزان
۴- وادار کردن دانش آموزان به مشاهده امور به جای دادن تکلیف

۸ – چگونه در فرآیند تدریس «یادگیری معنی دار» صورت خواهد گرفت؟

۱- وقتی فرضیه با مسأله ارتباطی نداشته باشد
۲- وقتی که مثالها و تمرین های لازم در کلاس حل شوند
۳- وقتی که مفاهیم جدید ریشه در مفاهیم گذشته داشته باشد
۴- وقتی معلم از الگوی حل مسأله استفاده نماید

۹ – کدام روش بیشتر می تواند قدرت انتقادگری و انتقادپذیری دانش آموزان را تقویت کند؟

۱- آزمایشگاهی
۲- ایفای نقش
۳- بحث گروهی
۴-پرسش و پاسخ

۱۰ – بزرگترین امتیاز هدفهای رفتاری نسبت به هدفهای غیررفتاری این است که هدفهای رفتاری :

۱- به راحتی قابل اندازه گیری هستند
۲- بیشتر مورد علاقه شاگردان می باشند
۳- کمتر مورد ایراد واقع شده اند
۴- موجب پرورش تفکر شاگردان می شوند

….

مطالعه بیشتر