دانلود نقشه اتوکد بازار تبریز

دانلود نقشه اتوکد بازار تبریز
نوع فایل
dwg
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
5,900 تومان

توضیحات فایل:

دانلود نقشه اتوکد بازار تبریز

این فایل حاوی مطالعه فایل دانلود نقشه اتوکد بازار تبریز می باشد که با فرمت DWG در ۱ شیت جامع و کامل آماده دانلود شده است.
در صورت تمایل میتوانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری نمایید به محض اتمام فرایند پرداخت شما میتوانید فایل را دانلود نمایید و جهت اطمینان از دریافت فایل یک لینک دانلود نیز به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

تاریخچه و مشخصات بنا :

بازسازی و مرمت مجموعه بازار تبریز ، به احتمال قوی همزمان با بنای باروی شهر به همت نجفقلی خان بیگلربیگی از سال ۱۱۹۴ هجری آغاز شد. بافت اصلی بازار تبریز از دو راسته سر پوشیده شمالی – جنوبی – شرقی و غربی تشکیل شده  است. عرض بازارها بین چهار تا پنج متر و بلندی سقف آنها پنج تا شش متر است که در مقایسه با  سقف بازارهای نقاط گرمسیری ایران کوتاه تر است.راسته های اصلی توسط راسته های فرعی به  هم متصل شده اند و فضاهای بین آنها سراها و کاروانسراها و تیمچه ها بنا شده است.

تقاطع راسته ها را در سه راهیها و چهارراهیها (چهارسوقها) طاقهای گنبدی پوشانده است.بزرگترین  گنبد بازار، گنبد تیمچه امیر و زیباترین قسمت آن تیمچه مظفریه است. مهمترین ورودی بازار تبریز در حال حاضر در انتهای شمالی خیابان فردوسی است.بازار تبریز بمثابه قلب شهر است و نقش عمده ای در بافت شهر دارد.

این بازار که با مساحتی معادل یک کیلومتر مربع در سال ۱۳۵۴ شمسی در فهرست آثار ملی به  ثبت رسیده است.بزرگترین اثر ثبتی کشور و وسیعترین مجموعه مسقف و بهم پیوسته جهان بشمار می رود.

دانلود نقشه اتوکد بازار تبریز

برای پرداخت از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد. در صورت بروز هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید.

 

مطالعه بیشتر