مقاله مقایسه تطبیقی آموزش پیش دبستانی ایران و سوئیس

مقاله مقایسه تطبیقی آموزش پیش دبستانی ایران و سوئیس
نوع فایل
WORD
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
5,000 تومان

توضیحات فایل:

مقاله مقایسه تطبیقی آموزش پیش دبستانی ایران و سوئیس

دانش پژوهان گرامی و دانش جویان ارجمند در این قسمت مقاله مقایسه تطبیقی آموزش پیش دبستانی ایران و سوئیس در قالب ورد و در ۲۳ صفحه آماده دانلود شده و در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است. در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده مینمایید.در صورت تمایل می توانید این محصول را از فروشگاه خریداری و دانلود نمایید.

Image result for ‫دانلود مقاله مقایسه تطبیقی آموزش پیش دبستانی ایران و سوئیس‬‎

چکیده مقاله مقایسه تطبیقی آموزش پیش دبستانی ایران و سوئیس

آموزش و پرورش کلید فتح آینده است و ازدیر باز انتظار از آموزش و پرورش آن بوده که انسان های فردا را تربیت کند و نسل امروز را برای زندگی در جامعه ی فردا آماده سازد. بنابر این ضرورت دارد برنامه ریزان و سیاست گذاران آموزشی،معلمان و مسئولان آموزش و پرورش، الزامات و مقتضیات زندگی فردا را بشناسند تا بتوانند دانش و بینش لازم را در کودکان و جوانان برای فعالیت در جامعه ی فردا را پرورش دهند.

در راستای این سیاست،شناسایی ویژگی های آموزش و پرورش کارا و اثر بخش از اهمیت خاصی برخوردار است.مقاله حاضر در صدد شناخت ابعاد آموزش و پروزش کشور ایران با دیگر کشور های اروپایی(سوئیس) نگاشته شده که پس از ذکر مقدمه مطالبی پیرامون سیر تحول و آموزش و پرورش کنونی ۲ کشور مذکور و سپس مقایسه ی آن ها و ارائه ی راهکارهایی واقع بینانه و عملی جهت بهبود آموزش و پرورش کشورمان شده است.

مقدمه (آموزش و پرورش ایران )

آموزش و پرورش مدرن و معاصر در ایرانـ به قدمتی تقریباً یکصد ساله،بخش مهمی از منابع این دوره از تاریخ کشورمان را به خود اختصاص داده است علی رغم اینکه در این نظام یکی از اصیل ترین و وسیع ترین قشر فرهنگی تاریخ ،‌ یعنی معلمان ،‌شرکت داشته اند و همه نهادها ،گروهها و آحاد جامعه به نوعی در تحقق اهداف آن مشارکت دارند،با این وجود اکنون بغرنج ترین مشکلات و چالش ها مواجه می باشد،به گونه ای که بسیاری از محققان و اندیشمندان جامعه،ریشه اغلب مشکلات،نا به سامانی ها و نا رسایی ها را در سیستم و فرایند آموزشی جستجو می کنند.

مطالعه بیشتر