دانلود متن کامل ضرر و شیوه های جبران آن در نظریه مسئولیت مدنی در حقوق ایران

دانلود متن کامل ضرر و شیوه های جبران آن در نظریه مسئولیت مدنی در حقوق ایران
نوع فایل
word
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
4,000 تومان

توضیحات فایل:

دانلود متن کامل ضرر و شیوه های جبران آن در نظریه مسئولیت مدنی در حقوق ایران

دانش پژوهان گرامی و دانش جویان ارجمند در این قسمت پروژه ضرر و شیوه های جبران آن در نظریه مسئولیت مدنی در حقوق ایران در قالب ورد و در ۹۸ صفحه آماده دانلود شده و در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است. در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده مینمایید.در صورت تمایل می توانید این محصول را از فروشگاه خریداری و دانلود نمایید.

 

Related image

 

فرمت فایل: word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: ۹۸

قیمت :۴۰۰۰ تومان

چکیده

یک از موضوعاتی که در حوزه حقوق خصوصی مطرح می گردد ، ضرر و شیوه های جبران آن است . آنچه مسلم است اینکه هرگاه ضرر وارد شد باید جبران گردد ضرر ممکن است مادی ، معنوی یا جسمانی باشد و این سه از لحاظ ماهیت با هم متفاوت هستند و هر یک نیز اشکال مختلفی دارند از طرفی روشهای جبران آنها یکسان نیست هدف اساسی این رساله توضیح و تبیین ضرر و انواع آن و شیوه های جبران ضرر و محاسن و معایب آنها و هچنین نحوه جبران هر ضرر خاص می باشد .

نتایج تحقیق نشان می دهد که ضرر ممکن است مادی باشد یا معنوی وگاهی هردو جنبه را داراست و علاوه بر این ممکن است جسمانی باشد و دو روش کلی برای جبران خسارت وجود دارد یکی جبران عینی و دیگری جبران بدلی ، که هر یک از این دو شیوه اشکال مختلفی دارد و حقوق ایران و فقه اسلامی نیز شیوه های مزبور پذیرفته شده اند و حداقل در خصوص ضررهای مالی جبران عینی ارجحیت دارد لکن در باب ضررهای جسمانی جبران بدلی دارای تقدم است.

در حقوق ایران روش جبران خسارتهای جسمانی کامل نیست . جبران مالی ضرر های معنوی نه در قوانین و نه در رویه قضایی جایگاه شفافی ندارد.

فهرست دانلود متن کامل ضرر و شیوه های جبران آن در نظریه مسئولیت مدنی در حقوق ایران

فصل اول

کلیات

فصل دوم

انواع ضرر و شرایط و مبانی تحقق آن

فصل سوم

توضیح وتشریح انواع شیوه های جبران ضرر در مسئولیت مدنی

فصل چهارم

چگونگی محاسبه و جبران ضرر های وارده به اموال

 فصل پنجم

چگونگی محاسبه و جبران ضررهای جسمانی و معنوی

مطالعه بیشتر