کامل ترین فایل آشنایی با نیروگاه سیکل ترکیبی (پاورپوینت)

کامل ترین فایل آشنایی با نیروگاه سیکل ترکیبی (پاورپوینت)
نوع فایل
ppt
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
5,000 تومان

توضیحات فایل:

کامل ترین فایل آشنایی با نیروگاه سیکل ترکیبی (پاورپوینت)

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل پاورپوینت آشنایی با نیروگاه سیکل ترکیبی در ۷۵ اسلاید آماده دانلود شده و  در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد که به مدت یک هفته در ایمیل شما فعال خواهد ماند. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید. در زیر قسمتهایی از فصول ارائه شده در این فایل را مشاهده میکنید.

پاورپوینت آشنایی کامل با نیروگاه سیکل ترکیبی در 75 اسلاید

شرح مختصر:

نیروگاه سیکل ترکیبی نیروگاهی است که شامل تعدادی توربین گاز و توربین بخار می‌شود. در این نوع نیروگاه، با استفاده از بویلر بازیاب، از حرارت موجود در گازهای خروجی از توربین‌های گاز، برای تولید بخار آب مورد نیاز در توربین‌های بخار استفاده می‌شود. اگر توربین گاز به صورت سیکل ترکیبی نباشد، گازهای خروجی آن، که می‌توانند تا ۶۰۰ درجه سانتیگراد دما داشته باشند، مستقیماً وارد هوا شده و انرژی باقی‌مانده در آن هدر می‌رود. در حالی که در نیروگاه سیکل ترکیبی، از این انرژی استفاده شده و بویلر توربین بخار بدون نیاز به سوخت، بخار آب تولید می‌کند؛ بنابراین، با استفاده از این روش، راندمان سیکل افزایش می‌یابد.

تاریخچه نیروگاه چرخه ترکیبی

ایده سیکل ترکیبی برای بهبود بازده سیکل ساده برایتون، از طریق استفاده از حرارت گازهای خروجی توربین گازی، پیشنهاد شد. این امر به وسیله بازیافت گرما مورد آزمایش قرار گرفت. بازیافت گرما توانست انرژی که از خروجی توربین گازی هدر می‌رفت را از ۷۰ به ۶۰ درصد انرژی داده شده، برساند. مبادله کن گرما امکان افزایش توان خروجی را ندارد و فقط راندمان را افزایش می‌دهد. از آنجایی که مبادله کن گرما افت فشار زیادی را به سیکل وارد می‌کند، استفاده از آن باعث کاهش نسبت فشار توربین و در نتیجه کاهش توان خالص خروجی می‌شود

فهرست مطالب کامل ترین فایل آشنایی با نیروگاه سیکل ترکیب

انواع نیروگاه

توضیح هزینه و راندمان

بخش های نیروگاه سیکل ترکیبی

اجزای اصلی واحدهای گازی نیروگاه سیکل ترکیبی

کمپرسور

محفظه احتراق

اجزای اتاقک احتراق

فرآیند احتراق

توربین

سیستم روغنکاری واحد گازی نیروگاه سیکل ترکیبی

مسیر سیستم خنک کاری

سیستم تریپ اویل

سیستم سوخت

سیستم هوای کولینگ و سیلینگ

سیستم هوای اتمایزینگ

ژنراتور

ژنراتور و ترانس

ترانسفورماتورها

بخش توربین بخار

سیکل ترکیبی

تجهیزات اصلی سیکل کاری واحد بخار

سیکل کاری واحد بخار

مسیر بویلرها

سیستم کندانسیت

کندانسور

اکسترکشن پمپ

و…

مطالعه بیشتر