پروژه شخصیت حقوقی سازمان های بین المللی

پروژه شخصیت حقوقی سازمان های بین المللی
نوع فایل
word
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
5,800 تومان

 توضیحات فایل:

پروژه شخصیت حقوقی سازمان های بین المللی

کاربران گرامی و دانش پژوهان ارجمند این فایل حاوی پروژه شخصیت حقوقی سازمان های بین المللی در قالب ورد و در ۴۸ صفحه آماده دانلود شده و در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است. در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده مینمایید.در صورت تمایل می توانید این محصول را از فروشگاه خریداری و دانلود نمایید.

 

پروژه شخصیت حقوقی سازمان های بین المللی

شخصیت ‏حقوقى عبارت است از: صلاحیت دارا شدن حقوق و تکالیف براى موضوعات غیر انسانى.شخص حقوقى از نظر علم حقوق قابلیت‏ برخوردارى از حقوق را دارد،تکالیف قانونى بر عهده مى‏گیرد، اعمال حقوقى انجام مى‏دهد، اقامه دعوا مى‏کند، تحت تعقیب قرار مى‏گیرد و مسئول شناخته مى‏شود.

شخصیت‏ حقوقى در هر نظامى تابعى است از متغیر ملاحظات مختلف سیاسى، اقتصادى، اجتماعى و سیستماتیک مربوط به آن نظام حقوقى.در نظامهای داخلی، قانونگذار به اعتبار حاکمیت دولت، با توجه به نیازهای اجتماعی، نهادهایی را بهعنوان شخص حقوقی تلقی کرده، شناسایی آن را به افراد و نهادهای تحت‏ حاکمیت ‏خویش تحمیل می‏کند.

در حقوق بین ‏الملل نیز یک نهاد حقوقی تنها در صورتی می‏تواند دارای حقوق و تکالیف بین‏ المللی شود که دارای شخصیت ‏حقوقی بین ‏المللی باشد.این نوشتار عهده دار  آن است که با توجه به گسترش روز افزون سازمانهای بین ‏المللی و افزایشنقش آنها، روشن سازد آیا سازمانهای بین‏ المللی دارای شخصیت‏ حقوقی عینی و اهلیت‏ حقوقیذاتی برای اجرای هر گونه اقدام بین‏ المللی هستند و یا حقوق و تکالیف یک سازمان بین‏ المللیمحدود به اهداف، وظایف و اختیارات صریح یا ضمنی است که در سند تاسیس آن ذکر شده است ودر هر صورت شخصیت‏ حقوقی سازمانهای بین‏ المللی دارای چه آثاری است؟

شخصیت‏ حقوقى از مفاهیم اعتبارى است که بر اساس نیازها و ضرورتهاى

خاصى پیدا شده و همراه با تحول این نیازها تحول و توسعه یافته است.به

عنوان مثال پیدایش خانواده این ضرورت را ایجاد نمود که داراى حقوق و

تکالیفى باشد.

با پیشرفت جوامع بشرى، تشکیل دولت و توسعه و پیچیده شدن روابط

اجتماعى و اقتصادىموضوعات و موجودات دیگرى در صحنه‏هاى حقوقى،

اقتصادى، سیاسى اجتماعى و فرهنگى ظاهرشدند که ضرورى است داراى حقوق

و تکالیفى باشند.

مطالعه بیشتر