توضیحات فایل:
مقاله استراتژی ورود به بازارهای جهانی
کاربران گرامی و دانش پژوهان ارجمند این فایل حاوی مقاله استراتژی ورود به بازارهای جهانی در قالب ورد آماده دانلود شده و در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است. در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده مینمایید.در صورت تمایل می توانید این محصول را از فروشگاه خریداری و دانلود نمایید.
مقاله استراتژی ورود به بازارهای جهانی
ورود به بازار جهانی بیوتکنولوژی، نیازمند سرمایهگذاری و انجام اقدامات مناسب در این زمینه می باشد. کشورهای مختلف و از جمله کشورهای درحال توسعه، استراتژی های مدیریتی مختلفی را برای ورود به عرصه نوینی که به نام اقتصاد زیستی در حال شکل گرفتن است، در پیش گرفتهاند.
در زیر به برخی محورهای مشترک این استراتژیها اشاره شده است:
توسعه بهرهبرداری اقتصادی از بیوتکنولوژی، نیازمند ایجاد یک سیستم مدیریتی متناسب با اقتصاد نوین محصولات بیولوژیکی میباشد. کشورهای در حال توسعه جهت شرکت در این اقتصاد نوین، حداقل بایستی پنج نکته کلیدی زیر را در سیستمهای مدیریتی خود در نظر گیرند:
۱- دسترسی به بازار
۲- اتحادهای بینالمللی بیوتکنولوژی
۳- نظامهای مالکیت فکری
۴- مدیریت منافع و خطرات
۵- نظامهای مؤثر کنترل
-دسترسی به بازار
یکی از بزرگترین گامها در ورود به تجارت جهانی، “دسترسی به بازار” میباشد. اگرچه به دنبال گفتگوهای پنجاه سال اخیر، آزادسازی تجاری تا حدود زیادی افزایش یافته است، ولی هنوز موانع زیادی در مقابل تجارت محصولات بیوتکنولوژی، به ویژه برای کشورهای جهان سوم، وجود دارد. تعرفههای بالا و نیاز به استانداردهای قابلقبول از جمله مهمترین این موانع محسوب میشوند. محصولات کشاورزی و صنعتی که به کشورهای صنعتی صادر میشوند، از میزان زیاد تعرفهها رنج میبرند. دراین میان، اتحادیه اروپا و ژاپن دارای بالاترین تعداد محصولات کشاورزی با تعرفه بالا میباشند. به طور کلی تعرفههای بالا و تعدیل قیمتها، تمایل برای فروش محصولات نهایی فرآوری شده توسط کشورهای در حال توسعه را کم میکند و به این ترتیب امکان رشد و تجمع مهارتها در این کشورها کم میشود.