دانلود مقاله رشد اقتصادی و موانع آن

دانلود مقاله رشد اقتصادی و موانع آن
نوع فایل
WORD
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
2,300 تومان

 توضیحات فایل:

دانلود مقاله رشد اقتصادی و موانع آن

کاربران گرامی و دانش پژوهان ارجمند این فایل حاوی مقاله رشد اقتصادی و موانع آن در قالب ورد و در ۲۲ صفحه آماده دانلود شده و در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است. در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده مینمایید.در صورت تمایل می توانید این محصول را از فروشگاه خریداری و دانلود نمایید.

Related image

دانلود مقاله رشد اقتصادی و موانع آن

خوش بینی که نسبت به تعهدات دولتها در ایجاد اصلاحات وجود داشته، کمتر شد و اثرات مورد انتظار بررشد اقتصادی به طور کامل مشخص نبود. یک دلیل آن شاید این بود که اصلاحات به اندازه کافی صورت نگرفت و به اندازه کافی، در رابطه با استحکام ساختاری، اصلاحات به طور ثابت و بلند مدت انجام نشد. تحقیقات نشان می دهد که سیاست نیز، نقش تکمیلی در این راستا، بر عهده دارد. رشد اقتصادی نیازمند اینست که یک موفقیت متوسط نیز در بخشهای مختلف سیاسی، وجود داشته باشد، چون عملکرد ضعیف یک بخش می تواند از پیشرفت وسیع حوزه های دیگر، جلوگیری کند.

پانصد میلیون نفر جمعیت داشت ، از محل ثروت حاصل از افزایش قیمت نفت بود. افزایش ناگهانی سرمایه گذاری و رشد، در کشورهای صادر کننده نفت که در بخشهای دیگر منطقه نیز منعکس شده بود، همراه با افزایش وجوه نقد در دست مردم و رونق تجارت و جریانهای سرمایه ای، منجر به بهبود قابل توجهی در سطح استانداردهای زندگی مردم شد. به علاوه در این کشورها، به خصوص کشورهای نفت خیز، انباشت و اضافه شدن دارائیهای مالی وجود داشت.

اما این دوره رونق در دهه ۱۹۸۰ رو به رکود نهاد و نرخ رشد اقتصادی کاهش

یافت. در این زمان قیمت نفت روند نزولی پیدا کرد و دولتها با بدهی و کسری

بودجه مواجه شدند. با وجود تلاشهایی که درجهت پی گیری اصلاحات

ساختاری اولیه انجام شد، بسیاری از کشورهای منطقه در مسیر رشد و پیشرفت

عقب افتاده و از مزیتهای ادغام اقتصادی و جهانی شدن، در دنیا کنار کشیده

شدند.

 

مطالعه بیشتر