دانلود مقاله تفکر سیستمی

دانلود مقاله تفکر سیستمی
نوع فایل
pdf
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
2,450 تومان

 توضیحات فایل:

دانلود مقاله تفکر سیستمی

کاربران گرامی و دانش پژوهان ارجمند این فایل حاوی مقاله تفکر سیستمی در قالب پی دی اف آماده دانلود شده و در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است. در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده مینمایید.در صورت تمایل می توانید این محصول را از فروشگاه خریداری و دانلود نمایید.

Related image

تفکر سیستمی چیست؟

سیستم به مجموعه ای از عناصر گفته میشود که برای تولید رفتاری خاص با هم در تعامل هستند.

تفکر سیستمی بخشی از حوزه پویایی شناسی سیستم است که درسال ۱۹۵۶ توسط جی فارستر استاد دانشگاه ام ای تی بنیان گذاشته شده است.

فارستر پی برد که برای آزمون ایده های جدید سیستمهای اجتماعی به روش بهتر و مشابه به روش آزمودن ایده های مهندسی نیاز است.

 اهداف این مقاله عبارتند از :

۱- آشنایی با مفهوم سیستم و اینکه در واقع فقط یک سیستم وجود دارد و آن جهان هستی است. ۲- بررسی نگرش های مختلف به یک سیستم از دو دیدگاه کلی الف) سیستم های بسته و باز ب) سیستم های مکانیکی ، ارگانیکی و اجتماعی و شرح پیامدهای نگرش اجتماعی به یک سیستم ۳ – بررسی مفهوم تفکر ، تفکر سیستمی و اساس و پیش نیاز تفکر سیستمی ۴ – آشنایی با قوانین عمومی تفکر سیستمی . مطالب ارایه شده نتیجه بررسی و مطالعه مطالب دانشگاهی و مقالات مرتبط با محور عنوان شده می باشد لذا نتیجه ی بررسی در پایان نوشتار با دکر روشی جهت چگونگی استفاده از روش تفکر سیستمی به پایان رسیده است.

دانلود مقاله تفکر سیستمی

برای پرداخت از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد. در صورت بروز هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید.

مطالعه بیشتر