جدیدترین نقشه شهر زنجان در محیط اتوکد (DWG)

جدیدترین نقشه شهر زنجان در محیط اتوکد (DWG)
نوع فایل
dwg
حجم فایل
37mb
نویسنده
دسته بندی
6,900 تومان

شرح مختصر:

جدیدترین نقشه شهر زنجان در محیط اتوکد (DWG)

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل جدیدترین نقشه شهر زنجان در محیط اتوکد (DWG) بصورت کامل این نقشه تمام لایه ها و کاربری های اراضی و لجند مربوط به انها را شامل میشود و کامل است. نقشه قابل ویرایش با مقیاس صحیح و قابل انجام محاسبات است. و تمامی قطعات مسکونی و غیر مسکونی و تمام جزئیات بلوک ها کاملا مشخص است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد که به مدت یک هفته در ایمیل شما فعال خواهد ماند. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.

تست شده و سالم (بهتر است از اتوکد ۲۰۱۳ به بالا استفاده کنید)

– جزئیات و لایه های برخی از نقشه ها در عکس های قسمت پایین نمایش داده شده اند.

همراه با فونت های لازم جهت نمایش بهتر (فونت ها در مسیر Fonts اتوکد کپی شوند)

نگاهی مختصر بر شهر زنجان

شهر تاریخی زنجان به لحاظ وجود مقاومتهای مردمی و منطقه‌ای درمقابل سپاهیان اسلام از شهرهای دشوارگشا بوده‌ است، درسال ۲۴ هجری قمری به دست براء بن عازب سردار تخریب شده، که این محل خاستگاه اولیه بوده و در شمال شرقی شهر فعلی قرار داشته‌است. آثار و بقایای نخستین استقرار شهر که دراصطلاح کهن‌دژ نامیده می‌شود تا سال ۱۳۰۰ خورشیدی پابرجا بوده و در جریان ساختمان (خیابان فرهنگ) تسطیح شده‌ است. قبرستان شهر در حد جنوب شرقی محل استقرار و در داخل حد طبیعی سیلاب شرق شهر منطبق بر (خیابان امام) فعلی تا (فدائیان اسلام) بوده‌ است.

در احیاء مجدد و گسترش آن، در اوایل دوران اسلامی، شهر اندکی به طرف غرب استقرار نخستین، در ساحل چپ سیلاب قدیمی که امروزه منطبق بر خیابان استانداری است کشیده شد، برجستگی کهن دژ این دوره در محله فعلی (نصرالله خان) بوده که در سال ۱۳۴۰ تسطیح و محل آن به دبیرستانهای دخترانه تبدیل شده‌ است.

گسترش شهر در این دوره به طرف شرق محل مورد بحث که اراضی شهری قابل استفاده در شهرسازی بوده، امتداد یافت. حمدالله مستوفی درنزهه القلوب دور باروی شهر را ده هزار گام ذکر نموده که در حدود ۵/۴ کیلومتر است و از قلعه کنونی شهر اندکی بزرگ‌تر بوده به طوری که دامنه استقرار تا حد سیلاب شرقی کشیده شده‌ است.

قول حمدالله مستوفی با یافته‌های باستان‌ شناسی مطابقت دارد چنان که در اراضی شرقی خارج از دیوار قلعه، آثار قرن شش هجری قمری در عمق ۲ متری از کف معابر فعلی قرار گرفته و قابل رؤیت است.

جدیدترین نقشه شهر زنجان در محیط اتوکد (DWG)

مطالعه بیشتر