جامع ترین مقاله مدیریت کایزن

جامع ترین مقاله مدیریت کایزن
نوع فایل
WORD
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
3,000 تومان

توضیحات فایل:

جامع ترین مقاله مدیریت کایزن

این فایل حاوی مطالعه مدیریت کایزن می باشد که به صورت فرمت ورد -قابل ویرایش در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است، در صورت تمایل می توانید این محصول را از فروشگاه خریداری و دانلود نمایید.Related imageکایزن چیست ؟

کایزن در ژاپن به دنبال جنگ جهانی دوم ایجاد شد . لغت کایزن به معنای بهبود مستمر است و تشکیل شده است از دو کلمه ژاپنی : KAI به معنای تغییر و ZEN به معنای خوب. البته در یکی از مقالات کای به معنی مدرسه و ZEN به معنی خرد بیان شده بود . دردایره المعارف ویکی پدیا هم درباره واژه ZEN آمده است

“واژه ZEN در کایزن بر مفهوم “یادگیری بوسیه انجام دادن (learn-by-doing)” تاکید دارد.

این تعبیر با برنامه های بهبود ” دستور و کنترل (command-and-control)” متمایز است که در میانه قرن بیستم مطرح بودند . ”

کایزن یکی از آموزه های مذهب شینتو می باشد که مفهوم آن بهبود مستمر نسبت به وضعیت قبلی است. مشابه این دیدگاه در دین اسلام نیز وجود دارد به گونه ای که حتی در برخی احادیث وارده تاکید فراوانی در عدم شباهت و یکسانی دو روز از زندگی و کار هر مسلمان شده است .

کایزن سیستمی است که همه کارکنان را شامل می شود : از مدیریت ارشد تا کارگران نظافتی .هرشخص تشویق می شود برای ارائه پیشنهادات بهبود به طور منظم . این رویداد سالانه ، ماهانه نیست بلکه فرایندی مداوم است . در شرکتهای ژاپنی ، به عنوان مثال تویوتا و کنان (CANON) هر کارگر در سال ۶۰ تا ۷۰ پیشنهاد ارائه می دهد و به کار می بندد . در بسیاری از نمونه ها این پیشنهادات موجب تغییرات اساسی نمی شوند.اساس کایزن بر بهبود همیشگی طبق یک روند منظم است . که معمولا موجب ارتقای بهره وری ، ایمنی و اثربخشی و کاهش اتلاف می شود .

فهرست مطالب جامع ترین مقاله مدیریت کایزن

مقدمه آشنایی کامل با مدیریت کایزن

انتظارات کایزنی

کایزن چیست ؟

فلسفه کایزن

مفهوم کایزن

کایزن و کنترل کیفیت جامع (فراگیر) (TQM)

مباحث ۹ گانه

کایزن و مدیریت

کایزن و نوآوری

کایزن در برابر نوآوری

کایزن همراه با نوآوری

کایزن و QC (کنترل کیفیت)

چرخه کایزن یا کارگاه کایزن

مفهوم اساسی کایزن در اجرا

کایزن و مدیریت

منافع حاصل از کایزن چیست ؟

دو سطح متفاوت کایزن وجود دارد

و…………….

مطالعه بیشتر