جامع ترین مطالعات پروژه مرکز موسیقی

جامع ترین مطالعات پروژه مرکز موسیقی
نوع فایل
pdf
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
4,000 تومان

توضیحات فایل:

جامع ترین مطالعات پروژه مرکز موسیقی

این فایل حاوی مطالعات و ضوابط طراحی مرکز موسیقی می باشد که به صورت فایل PDF (با قابلیت تبدیل شدن به فایل ورد ) در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است ،که در صورت تمایل می توانید این محصول را از فروشگاه خریداری و دانلود نمایید.

بخشی از متن جامع ترین مطالعات پروژه مرکز موسیقی

پیوند معماری و موسیقی

نخستین مسئله ای که به هنگام آغاز گفت و شنود و بررسی «معماری- موسیقی» پیش روی داشتیم- وهنوز داریم- فضا بود و پس از شناخت این مقوله، می خواستیم به دو پدیده معماری و موسیقی، درون آن، بپردازیم.

انسان در فضا می زید و در طول تجربه کردن ابعاد آن، به مناسبت ها و فرصت هایی گوناگون، زاده شدن و پاگرفتن و گسترش یافتن پدیده هایی مهم را دامن می زند؛

یک روز دیوار غازمسکونی خود را به تصویرهایی برگرفته از خیال خود تجهیز می کند و روزی دیگر آب رودخانه ها را به طریقی از سطوح زیرین خاک عبور می دهد که هم ترنم بیافریند و هم نیروی مکانیکی رایگان به دست دهد؛ روزی دیگر راز و رمزهایی را در وجودخود باز می شناسد که تنها در بیان و تنها در حرکت متظاهرنمی شوند تا جهان درونی او را به وجد آورند و او را به تصورها و خیال هایی نو و متعالی راه دهند. و همین توجه به ابعاد فضا است که به تعیین جای دست ساخته ها راه می دهد تا براساس جنس وبافت و حالت و رنگ هر چیز، شکلی خاص برای آن در نظر گرفته شود.

بنابر آنچه آمد، حرکت در فضا، موضوع اصلی کار ما است. فضا هنگامی فهم می

شود که دو مؤلفه اصلی و اساس اش- مکان و زمان- در تشخص و تعین مقداری

اش، به میانآورده می شوند. فضا به معنایگسترده ای در اصل اثیری ، به تدریج

که به وسیله انسان زیست می شود هویت مکانی- زمانی پیدا میکند.

مطالعه بیشتر