دانلود پلان اتوکد ستون فلزی

دانلود پلان اتوکد ستون فلزی
نوع فایل
DWG
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
2,000 تومان

توضیحات فایل:

دانلود پلان اتوکد ستون فلزی

این فایل حاوی پلان اتوکد ستون فلزی می باشد که به صورت فرمت DWG در ۱ شیت در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است، در صورت تمایل می توانید این محصول را از فروشگاه خریداری و دانلود نمایید.

شرح مختصر:

ستون عضوی است که معمولا به صورت عمودی در ساختمان نصب می شود و بارهای کف ناشی از طبقات به وسیله تیر و شاهتیر به آن منتقل می گردد و توسط آن به شالوده و سپس به زمین انتقال می یابد . شکل ستونها شکل سطح مقطع ستونها معمولا به مقدار و وضعیت بار وارد شده بستگی دارد . برای ساختن ستونهای فلزی از انواع پروفیل و ورقها استفاده می شود . عموما ستونها از لحاظ شکل ظاهری به دو گروه تقسیم می شوند

الف : نیمرخ ( پروفیل ) نورد شده شامل انواع تیر آهنها و قوطیها : بهترین پروفیل نورد شده برای ستون ، تیر آهن بال پهن یا قوطیهای مربع شکل است ، زیرا از نظر مقاومت بهتر از مقاطع دیگر عمل می کند . ضمن اینکه در بیشتر مواقع عمل اتصالات تیرها به راحتی روی آنها انجام می گیرد .

ب : مقاطع مرکب : هرگاه سطح مقطع و مشخصات یک نیمرخ ( پروفیل ) به تنهایی برای ایستایی ( تحمل بار وارد شده و لنگر احتمالی ) یک ستون کافی نباشد ، از اتصال چند پروفیل به یکدیگر ستون مناسب آن ( مقاطع مرکب ) ساخته می شود .

علل استفاده از مقاطع مرکب در ستونها


۱ – در صورتی که سطح مقطع نیمرخهای نورد شده تکافوی سطح لازم را برای ستون نکند ،

با ساختن مقطع مرکب سطح لازم ساخته می شود . 


۲- نیاز اجباری به مقاطع با شکل هندسی خاص از نظر اتصالات دیگر به ستون

دانلود پلان اتوکد ستون فلزی

برای پرداخت از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید. بعد از

پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از

فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

مطالعه بیشتر