روانشناسی فیزیولوژیک-WORD

روانشناسی فیزیولوژیک-WORD
نوع فایل
word
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
5,000 تومان

توضیحات فایل:

روانشناسی فیزیولوژیک – WORD

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل دانلود تحقیق روانشناسی فیزیولوژیک در قالب WORD تهیه و آماده دانلود شده است در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد که به مدت یک هفته در ایمیل شما فعال خواهد ماند. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید. در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

شامل:

روانشناسی فیزیولوژیک

دید کلی

تاریخچه روانشناسی فیزیولوژیک

سیر تحولی و رشد

رویکردهای مهم روانشناسی فیزیولوژیک

رابطه جسم و روان (جسم و رفتار)

نظریه‌های مربوط به رابطه جسم و روان

نظریه ارسطو

نظریه دکارت

نظریه لایپ نیتس

نظریه واتسون

رشته‌های مرتبط با روان شناسی فیزیولوژیک

انواع حوزه‌های مطالعاتی در روان شناسی فیزیولوژیک

فیزیولوژی یادگیری و حافظه

نظریه سیناپسی در فیزیولوژی یادگیری و حافظه

تفاوت حافظه کوتاه مدت و دراز مدت از لحاظ فیزیولوژی

تاثیر عوامل مختلف بر جریان فیزیولوژیکی یادگیری و حافظه

بخشی از متن فایل روانشناسی فیزیولوژیک:

روانشناسی فیزیولوژیک (Physiological Psyhology) به بررسی مباحثی می‌پردازد که در ارتباط با کارکردهای روانی و رفتاری و پیوسته‌های فیزیولوژیکی آنهاست. به عبارتی در این شاخه از روان شناسی ارتباطی که ممکن است بین رفتارها ، صفات و کارکردهای روانی افراد با عوامل فیزیولوژیک بدنی وجود داشته باشد مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

تاریخچه روانشناسی فیزیولوژیک:

پژوهشهای فیزیولوژیکی که روانشناسی نوین را تحرک بخشید و به آن جهت داد، دست آورد اواخر قرن نوزدهم است. کوشش در این زمینه نیز مانند همه زمینه‌های دیگر پیشینه خودش را داشت، یعنی کارهای اولیه‌ای که زیر بنای فیزیولوژی قرار گرفتند. فیزیولوژی در خلال سالهای دهه ۱۸۳۰ به صورت یک رشته علمی مبتنی بر آزمایش در آمد و این کار در وهله نخست تحت نفوذ یوهانی مولد فیزیولوژیست آلمانی که از بکار بستن روشهای آزمایشی در فیزیولوژی جانب داری می‌کرد، صورت پذیرفت.

سیر تحولی و رشد:

نظریه مولد درباره انرژیهای خاص اعصاب، هم در فیزیولوژی و هم برای روان شناسی در خور اهمیت است. چندین نفر از فیزیولوژیستهای اولیه خدمتهای قابل توجهی به مطالعه درباره کارکردهای مغز کرده بودند. کار آنان به سبب کشف مناطق خاص مغز و توسعه روشهای تحقیق که بعدها بطور گسترده‌ای در روان شناسی فیزیولوژیکی بکار بسته شد. برای روان شناسی اهمیت دارد. مارشال هال یکی از پیشروان پژهش درباره رفتار بازتابی از آزمایشات خود نتیجه گرفت که سطوح مختلف رفتار به قسمتهای مختلف مغز و نظام عصبی وابسته است.

مطالعه بیشتر