دانلود برنامه فیزیکی هتل ۵ ستاره

دانلود برنامه فیزیکی هتل ۵ ستاره
نوع فایل
WORD
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
5,900 تومان

شرح مختصر :

دانلود برنامه فیزیکی هتل ۵ ستاره

کاربران گرامی، در این بخش لینک دانلود برنامه فیزیکی هتل ۵ ستاره با فرمت ورد- قابل ویرایش در ۵۰ صفحه در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است.

بخشی از متن دانلود برنامه فیزیکی هتل ۵ ستاره

ضوابط معماری، ساختمانی و درجه‌بندی هتل‌های کشور ردیف شرح مشخصات یک ستاره دو ستاره سه ستاره چهارستاره پنج ستاره ملاحظات

۱- رعایت مفاد این ضوابط برای مهمانخانه‌هایی که بعد از تاریخ تصویب این ضوابط با احداث آن‌ها موافقت خواهد شد لازم الاجرا است.

۲- رعایت مفاد این ضوابط به استثنای مواد مندرج در ذیل برای ساختمان‌های موجودی که بعد از تاریخ تصویب این ضوابط با تبدیل آن‌ها نهایتاً تا دو ستاره موافقت خواهد شد لازم‌الاجرا است.

۳-حداقل تعداد اطاق برای مهمانخانه‌های احداثی برابر است با:

۱۰ ۲۰ ۳۰ ۵۰ ۱۰۰ در موارد استثناییی و وجود موقعیت خاصی که مراتب توسط کارشناس فنی به صورت گزارش مستدل ارائه و مورد قبول کمیته فنی جهانگردی واقع شود می‌توان حداکثر تا ۱۰% در اعداد ذکر شده تقلیل داد.

۴-حداقل تعداد اطاق (مسافر) برای مهمانخانه‌های تبدیلی مذکور برابر است با: ۱۰ ۱۵در موارد استثنایی و وجود موقعیت خاصی که مراتب توسط کارشناس فنی به صورت گزارش مستدل ارائه مورد قبول کمیته فنی جهانگردی واقع شود می‌توان اعداد ذکر درصد شده را حداقل به ۸و۱۳ تقلیل داد.

۵-طرح ساختمان‌های احداثی و ساختمان‌های تبدیلی در مناطق حفاظت شده از نظر معماری و شهرسازی باید به تائید سازمان میراث فرهنگی کشور نیز برسد. اسامی این مناطق طبق لیستی است که از طرف آن سازمان اعلام خواهد شد.

۶-نقشه‌های معماری، محاسباتی و تاسیساتی که توسط متقاضی ارائه می‌شود باید به ترتیب توسط مهندسان معمار، محاسب و تاسیساتی که دارای پروانه اشتغال به کار از وزارت مسکن و شهرسازی هستند تهیه و با درج تاریخ امضاء شوند. (ارائه فتوکپی پروانه اشتغال به کار الزامی است.)

فضاهای موجود در یک هتل

با توجه به شناختی که از یک مجتمع توریستی، زیارتی، اقامتی به دست آمده می‌توان چند عرصه مختلف و متمایز را در یک هتل درنظر گرفت که هر یک از این عرصه‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارا می‌باشد در کل فضای متفاوتی با خدمات مختلف در یک هتل وجود دارد که با توجه به استانداردها و مطالعات میدانی هر یک را جداگانه بررسی می‌کنیم: ….

مطالعه بیشتر