پاورپوینت پیاده راه هفده شهریور به عنوان یک فضای شهری -۷۴ اسلاید

پاورپوینت پیاده راه هفده شهریور به عنوان یک فضای شهری -۷۴ اسلاید
نوع فایل
ppt
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
5,000 تومان

شرح مختصر:

پاورپوینت پیاده راه هفده شهریور به عنوان یک فضای شهری – ۷۴ اسلاید

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل پاورپوینت پیاده راه هفده شهریور به عنوان یک فضای شهری در ۷۴ اسلاید قابل ویرایش در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد که به مدت یک هفته در ایمیل شما فعال خواهد ماند. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید. در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

 

مقدمه

امروزه شهرها با روند رو به رشد صنعت و در پی آن آلودگی بیش از حد هوا و معضل ترافیک بیش از پیش به سمت حمل و نقل پیاده سوق داده شده اند.

شهر ها در گذشته از قابلیت پیاده مداری بالایی برخوردار بودند و پیاده روی به عنوان اصلی ترین الگوی جابه جایی مردم در داخل کانون های زیستی به دلیل کم هزینه بودن یا در دسترس بودن اسان برای کلیه اقشار جامعه به شمار می رفت که به دنبال انقلاب صنعتی و سلطه اتومبیل در شهر ها موضوع عابر پیاده به فراموشی سپرده شد . به دنبال آلودگی هوا ،سیاست کاهش استفاده از وسایل نقلیه شخصی و کاهش سوخت فسیلی ،رویکرد برنامه ریزی شهری در چند دهه اخیر در جهت احیا مقوله امکان افزایش قابلیت پیاده مداری در شهر ها شکل گرفت.

حضور عابران در معابر شبکه دسترسی اثر زندگی بخش در کالبد شهر دارد. لیکن دیده می شود که در شهرهای حاضر که به تمام معنا مسخر وسایل نقلیه و چیرگی آن بر انسان شده اند، پیاده روی مورد کم توجهی قرار می گیرد و پیاده ها همواره در معرض آسیب و مخاطره جانی و مالی به سر می برند. به عبارت بهتر ،حرکت پیاده از دو جنبه اصلی( به عنوان رکنی ازسیستم حمل و نقل درون شهری و به عنوان فضایی برای ارتباطات و برخوردهای رو در روی اجتماعی )نه تنها منزلتی نیافته است بلکه در زمان حاضر جایگاهی چنان ناچیز دارد که حتی به معمول ترین شکل خود به عنوان سیستمی از حمل و نقل شهری نیز سهمی پیدا نکرده و این گونه است که پیاده حقوق خود را پایمال شده می یابد. لذا توجه به مسأله ارتقاء کیفیت محیط ها ی شهری و در پی آن توجه به افراد پیاده در شهر به عنوان عناصر اصلی تشکیل دهنده از جهات مختلف حائز اهمیت می باشد.

فهرست پاورپوینت پیاده راه هفده شهریور به عنوان یک فضای شهری

چکیده

مقدمه

اهمیت و ضرورت

فضای شهری

شاخصه ها

کیفیت های فضای شهری

نقش عابر پیاده

پیاده راه به عنوان یک فضاى شهرى

اهمیت پیاده روی

مفهوم پیاده راه

تاریخچه پیاده راه سازى

تحولات فکری جهان در خصوص پیاده راه

پیاده راه موفق

پیاده راه و مفهوم پایداری

اصول طراحی پیاده راه ها بر اساس مبانی توسعه پایدار

اهداف راهبردی برنامه ریزی محورهای پیاده در مراکز شهری

راهبردهاى بهبود کیفیت طراحى مسیرهاى پیاده

جایگاه و سهم عابر پیاده در نظام حمل ونقل

نقوش مختلف پیاده راه

تجارب موجود پیاده گستری در مراکز شهری

نمونه موفق پیاده راه در اروپا

برنامه ۱۰ مرحله‌ای کپنهاگ

پیاده راه هفده شهریور

اهداف و راهبرد ها

روند مطالعات میدانی

شاخص های سنجش

شاخص کالبدی

شاخص های ادراک محیطی

نتایج پرسش نامه

تحلیل داده ها

ویژگی های محیطی

مطالعه بیشتر