پاورپوینت کتاب طراحی فضای شهری علی مدنی پور

پاورپوینت کتاب طراحی فضای شهری علی مدنی پور
نوع فایل
ppt
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
5,900 تومان

توضیحات فایل:

پاورپوینت کتاب طراحی فضای شهری علی مدنی پور

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل خلاصه کتاب طراحی فضای شهری، نگرشی بر فرآیندی اجتماعی و مکانی نوشته دکتر علی مدنی پور می باشد که با فرمت پاورپوینت در حجم ۲۵ اسلاید (حاوی نکات مهم کتاب) در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد که به مدت یک هفته در ایمیل شما فعال خواهد ماند. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.

Image result for ‫پاورپوینت طراحی فضاهای شهری مدنی پور‬‎

پاورپوینت کتاب طراحی فضای شهری علی مدنی پور

شرح مختصر:

کتاب «طراحی فضای شهری، نگرشی بر فرآیندی اجتماعی و مکانی» توسط علی مدنی پور، دانشیار کرسی طراحی شهری و مدیر گروه تحقیق تحصیلات تکمیلی دانشکده معماری، برنامه ریزی و طراحی محیط دانشگاه نیوکاسل انگلستان در سال ۱۳۷۹ نوشته شده و فرهاد مرتضایی آن را ترجمه کرده است. این کتاب از سوی شرکت پردازش و برنامه ریزی شهری (وابسته به شهرداری تهران) در ۳۳۰ صفحه انتشار یافته و تا کنون چندین مرحله تجدید چاپ شده است.

طراحی شهری تاثیری مستقیم بر کیفیت محیط زیست شهری دارد، در نتیجه فضای شهر را سامان می دهد و موجب دگرگونی و شکوفایی زندگی فردی و اجتماعی شهرنشینان می شود. اما اینکه عواقب تغییر شکل شهر برای شهروندان چه عواقبی خواهد داشت و چه تاثیری این طراحی برشهروندان می گذارد خود موضوع بحث کتاب حاضر است.

این کتاب در تلاش است تا با بررسی ابعاد طراحی یک شهر ضمن تعریف و درک موضوع و همچنین آگاهی بخشی به مخاطب، او را همچون عنصری فعال در فرایند طراحی شهری لحاظ کند. از همین روست که نویسنده در مقدمه کتاب می گوید: «نگرشی… که در این کتاب آن را به کار گرفته ام، فضاهای شهری را فرایندی اجتماعی ـ مکانی می داند. دریافته ام که در این حوزه است که می توان ذات و ماهیت طراحی شهری را کشف کرد…. طراحی شهری را می توان صرفا در متن اجتماعی ـ فضاساختی اش شناخت…»

این کتاب در ۲ بخش نوشته شده که بخش نخست آن با عنوان «دیدگاه هایی درباره فضای شهری» و ۳ فصل درک فضای شهری، چارچوب های ساختاری فضای شهری و مردم و شهر به بررسی موضوع می پردازد.

مطالعه بیشتر