دانلود خلاصه کتاب بهسازی و نوسازی بافت های کهن شهری

دانلود خلاصه کتاب بهسازی و نوسازی بافت های کهن شهری
نوع فایل
pdf
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
5,900 تومان

شرح مختصر:

دانلود خلاصه کتاب بهسازی و نوسازی بافت های کهن شهری

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل خلاصه کتاب بهسازی و نوسازی بافت های کهن شهری تالیف کیومرث حبیبی – احمد پوراحمد – ابوالفضل مشکینی با فرمت PDF در ۳۰ صفحه با کیفیت عالی در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد که به مدت یک هفته در ایمیل شما فعال خواهد ماند. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.

دانلود خلاصه کتاب بهسازی و نوسازی بافت های کهن شهری

بازسازی بافت های فرسوده را حفظ هویت یک شهر می دانند. چرا که معماری بخشی از تفکر خلاق ساکنان یک شهر را در خود جا داده است. اهمیت بهسازی و نوسازی بافت های تاریخی تنها محدود به این بحث نیست بلکه مدیران شهری تلاش دارند با حفظ دستاوردها و میراث شهری رشد و توسعه شهر را هماهنگ کنند تا فضای بصری شهر عاری از اغتشاش باشد. اگرچه این امر در کشورهای در حال توسعه با اما و اگرهایی همراه است.

« واقعیت تلخ امروز آن است که در حالی که شهر از درون تهی شده و می پوسد، نقاط پیرامونی آن بیشتر و بیشتر به خود توسعه بخشیده و می بخشد. این در حالی است که محدوده ای وسیع در درون شهر تحت عنوان  بافت قدیم رها شده باقی می ماندو هر زمان بیش از زمانی دیگر فرو می  ریزد. رشد شهر از برون سبب گردیده است تا شهر قدیم از نو ساختن  خویش باز ماند، معاصر نگردد و جریان زمان در کالبد استوار آن راه نیابد.» «بهسازی و نوسازی بافت های کهن شهری» کتابی است که به همین بحث می پردازد و با بررسی تعریف ها، ساختارها و جنبه های مختلف بافت های کهن شهری تلاش می کند مخاطب و به خصوص مدیران شهری را از اهمیت این امر در فضاهای شهری امروز مطلع کند.

نویسندگان این کتاب در خصوص هدف انتشار آن می گویند که «این کتاب با هدف یاری به برنامه ریزان و طراحان شهری در طی فرایند برنامه ریزی، طراحی و اجراء و نیز دستیابی به سامانه بهینه ای از فضاها و مکان های شهری تهیه شده است.»

مطالعه بیشتر