پروژه در مورد پایپینگ (Piping)

پروژه در مورد پایپینگ (Piping)
نوع فایل
pdf
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
5,500 تومان

شرح مختصر:

پروژه در مورد پایپینگ (Piping)

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل مطالعه تحقیق و پروژه در مورد پایپینگ (Piping) می باشد که در ۲۴ صفحه در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد که به مدت یک هفته در ایمیل شما فعال خواهد ماند. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.

پایان نامه در مورد پایپینگ(Piping)

بخشی از متن پروژه در مورد پایپینگ (Piping)

پایپینگ چیست ؟

اصطالح پایپینگ عموما در مسائل مربوط به انتقال سیال از طریق لوله ، اتصاالت مربوطه و شیرآالت بکار برده می شود. به عبارت دیگر به سیستم لوله کشی در تاسیسات پایپینگ گفته می شود.

اقسام پایپینگ:

۱-Process: جهت انتقال مواد بین مخازن ، تجهیزات و واحدهای فرآیندی

۲ -Marin: جهت لوله کشی های بارگیری و اسکله های دریایی

۳ -Civil: جهت انتقال آب ، فاضالب ، آبهای سطحی و مواد زائد که عموما بصورت زیر زمینی اجرا می شود.

۴) -Utility(Service: جهت انتقال بخار، آب ، هوا و سوخت مصرفی

۵ -Transport: لوله کشی با قطر باال جهت انتقال مواد فرآیندی بین شهرها و ایستگاه ها می باشد. در این گروه لوله کشی هایی مانند Line Flow جهت انتقال نفت از چاه ها به تاسیسات فروش، Line Gathering Gas جهت بهره برداری گاز تا مرکز تفکیک یا پاالیشگاه گاز می توان نام برد.

  مراحل انجام پایپینگ:

۱- مهندسی (طراحی )

۲- تدارکات (خرید)

۳– اجرا (ساخت)

۱- مهندسی (طراحی )

در این مرحله مطابق ID&P کلیه مدارک اجرایی از جمله Plan Plot و ISO و Spec های مربوطه و … تهیه می شود. ابتدا طرح کلی جریان کشیده می شود که چه چیزی از چه نقطه ای تا کدام نقطه. سپس نقشه های مربوطه تهیه شده و بصورت مدارک اجرایی تحویل کارفرما می گردد.

نقشه های آیزو متریک (ISO):

 این نقشه ها اصلی ترین مدارک اجرایی پایپینگ می باشند که بصورت سه بعدی ترسیم شده و مشخص کننده تمام جزئیات لوله ها و متعلقات آنها در اندازه های معین می باشد. این نقشه کلیه مشخصات اجرایی پایپینگ مانند سایز، طول و جنس لوله، مسیر لوله کشی و محل هایی که لوله ها به تجهیزات متصل می شوند و محل پایه ها و نگهدارنده های سیستم لوله کشی را نشان می دهد…

مطالعه بیشتر