پاورپوینت فصل ۱۷ تئوری حسابداری ۲ دکتر شباهنگ

پاورپوینت فصل ۱۷ تئوری حسابداری ۲ دکتر شباهنگ
نوع فایل
ppt
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
5,900 تومان

توضیحات فایل:

پاورپوینت فصل ۱۷ تئوری حسابداری ۲ دکتر شباهنگ

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل دانلود فایل  پاورپوینت فصل ۶ حسابداری منابع طبیعی میانه ۱ دکتر همتی -فصل ۱۷ : حسابداری نفت و گاز تئوری حسابداری ۲ دکتر شباهنگ در حجم ۳۸ اسلاید با کیفیت خوب آماده دانلود شده و در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد که به مدت یک هفته در ایمیل شما فعال خواهد ماند. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید. در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

Image result for ‫تئوری حسابداری ۲ دکتر شباهنگ‬‎

بخشی از متن فصل پاورپوینت فصل ۱۷ تئوری حسابداری ۲ دکتر شباهنگ

مقدمه:

از دیدگاه نظری حسابداری و گزارشگری مالی در صنعت نفت و گاز نمایانگر وضعیتی است که نشان می دهد اطلاعات تهیه شده از طریق مدل بهای تمام شده تاریخی در مقایسه با ارزشهای جاری غالبا برای تصمیم گیرندگان از سودمندی کمتری برخوردار است.

دو روش مطرح در حسابداری نفت و گاز عبارتند از:

۱- بهای تمام شده کامل (full cost)

۲- کوششهای موفق (successful efforts )

به کار گیری دو روش بهای تمام شده کامل و کوششهای موفق در عمل تفاوت هایی دارد و دلیل اصلی این تفاوت ها اختلاف در نحوه تعریف مراکز هزینه می باشد. تفاوت اصلی این دو روش نحوه ی برخورد با هزینه های اکتشافی است که منتج به کشف ذخایر نفت و گاز نمی شود. در روش بهای تمام شده کامل تمامی مخارج اکتشاف صرفنظر از کشف یا عدم کشف ذخایر نفت و گاز سرمایه ای محسوب می گردد .

منطق زیر بنای این روش ماهیت احتمالی فعالیت های اکتشافی است. زیرا برای دستیابی به ذخایری در یک منطقه ممکن است حفر تعداد زیادی چاه اکتشافی ضرورت داشته باشد. بنابراین تمامی مخارج فعالیت های اکتشاف را می توان در بهای تمام شده چاههای موفق منظور کرد.

اما در روش کوششهای موفق تنها مخارج اکتشافی که منتج به کشف چاههای قابل استخراج شده است سرمایه ای محسوب می شود و سایر مخارج اکتشاف که منتج به نتیجه ای نشده است بلادرنگ به هزینه منظور می گردد .

مطالعه بیشتر