نمونه پروتکل روان درمانی مثبت نگر

نمونه پروتکل روان درمانی مثبت نگر
نوع فایل
pdf
حجم فایل
نویسنده
5,900 تومان

توضیحات فایل:

نمونه پروتکل روان درمانی مثبت نگر

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل نمونه پروتکل روان درمانی مثبت نگر در ۱۴ جلسه تدوین گردیده و هر جلسه شامل هدف، فرایند، محتوا و تمرین­ های در منزل است که روانشناسان و دانشجویان می­توانند بر جلسات درمانی و پژوهشی از آن استفاده کنند. از این پروتکل می­توان بر درمان افسردگی بهره گرفت. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد که به مدت یک هفته در ایمیل شما فعال خواهد ماند. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید. در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

شرح مختصر نمونه پروتکل روان درمانی مثبت نگر :

کاربرگهای روان درمانی مثبت

کار برگ ۱: دستور العمل معرفی مثبت رشید، (۲۰۰۸)

معرفی مثبت

لطفاً یک معرفی یک صفحه ای مثبت در قالب یک قصه در مورد خودتان بنویسید تا در جلسه درمانی بعد مرور شود . داستانی که می نویسید باید یک داستان عینی (واقعی) باشد که شما را به بهترین وجه نشان دهد. این داستان باید شروع و میانه روشنی داشته و با پایان قوی به اتمام برسد. لطفا در بخش زیر داستان خود را به صورت دست نویس نوشته و یا اگر ترجیح میدهید آن را تایپ کنید.

کاربرگ ۲: بررسی و بازنگری داستان معرفی مثبت

این کاربرگ را طی بررسی و مرور داستان معرفی مثبت یا پس از آن همراه درمانگر تکمیل میشود.

۱- توانمندیهایی که میتوانم در معرفی مثبت از خودم شناسایی کنم و از درمان گرم شنیده ام، عبارت هستند از:

۲- اول بار که این تواتمدیها را در خودم شناختم، موقعی بود که:

۳- حیطه ها یا مواقع دیگری که از این توانمدی های شناسایی شده استفاده کرده ام شامل این موارد است:

۴- از نوشتن معرفی مثبت چه احساسی پیدا کردید؟

۵- از بازخوردی که از درمان گرتان گرفتید چه احساسی به شما دست داد؟

کاربرگ ۴: الف) پرسشنامه روان درمانی مثبت رشید، (۲۰۰۸)

برای بدست آوردن نمره های زندگی لذتمند، سوال های ۱، ۴، ۷، ۱۰، ۱۳، ۱۶ و ۱۹ را با هم جمع می کنیم . نمره ها در دامنه ۰ تا ۲۱ قرار می گیرند که نمره های بالاتر سطوح بالاتری از زندگی لذتمند را نشان می دهد. متوسط نمرات برای بزرگسالان غیر افسرده ۱۳ و برای بزرگسالان افسرده ۸ است.

برای بدست آوردن نمره های زندگی متعهدانه، سوال های۲، ۵، ۸، ۱۱، ۱۴، ۱۷ و ۲۰را با هم جمع می کنیم . نمره ها در دامنه ۰ تا ۲۱ قرار می گیرند که نمره های بالاتر سطوح بالاتری از زندگی متعهدانه را نشان می دهد . متوسط نمرات برای بزرگسالان غیر افسرده ۱۴ و برای بزرگسالان افسرده ۱۰ است.

مطالعه بیشتر