دانلود کتاب سبک شناسی معماری اسلامی

دانلود کتاب سبک شناسی معماری اسلامی
نوع فایل
pdf
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
5,900 تومان

توضیحات فایل:

دانلود کتاب سبک شناسی معماری اسلامی

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل خلاصه ای مفید از کتاب سبک شناسی معماری اسلامی در قالب فایل PDF شامل ۲۳ صفحه و همچنین خلاصه کتاب سبک شناسی معماری ایرانی استاد پیرنیا شامل ۵۸ صفحه آماده دانلود شده است، دانشجویان معماری برای امتحان درس معماری اسلامی ایران با مرور این جزوه می توانید به جمع بندی کلی درباره این کتاب دست یابید که بسیار مفید خواهد بود. همچنین خلاصه کتاب سبک شناسی پیرنیا برای کنکور کارشناسی ارشد نیز مفید خواهد بود. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.

فهرست دانلود کتاب سبک شناسی معماری اسلامی

ضرورت مطالعه تاریخ
شیوه خراسانی
آثار معماری شیوه خراسانی
شیوه رازی
انواع پوشش
آثار معماری شیوه رازی
شیوه آذری
چفدa
آثار معماری شیوه آذری
شیوه اصفهانی
آثار معماری شیوه اصفهانی

محمدکریم پیرنیا

محمدکریم پیرنیا، معمار و محقق و نویسنده و نظریه‌پرداز معماری و استاد دانشگاه ایرانی، بیست و پنجم شهریورماه سال ۱۲۹۹ش در شهر یزد به‌دنیا آمد. وی دوران دبستان را در مدرسه اسلام و بعد از تأسیس مدرسه دولتی – به‌دلیل بالا بودن کیفیت این‌گونه مدارس نسبت به مدرسه‌های قدیمی – در مدرسه نمره دو ادامه تحصیل داد. دوران تحصیل را در دبیرستان ایرانشهر یزد – که دوره علمی داشت – گذراند و بعد از طی این دوره علمی در یزد، برای ادامه تحصیل به تهران عزیمت کرد.
او با وجود آن‌که در زمینه ادبیات تحصیل می‌کرد و در این زمینه موفقیت‌هایی نیز کسب کرده بود، ادبیات را‌‌ رها کرده و در کنکور نخستین دوره دانشکده هنرهای زیبا، به‌واسطه علاقه‌ای که به هنر و معماری داشت، شرکت کرد و پذیرفته شد.عدم توجه شایسته به معماری ایرانی و تأکید بیش‌تر بر معماری غربی و آثار اروپایی در دانشگاه‌های آن زمان، سرانجام پیرنیا را بر آن داشت که تحصیلات خود را دانشکده هنرهای زیبا ناتمام‌‌ رها کند و به بررسی‌ها و تحقیقات فردی خویش متکی شود.وی تلاش کرد با بررسی بنا‌ها و گفت‌وگو با معماران و استادکاران قدیمی، برخی از ویژگی‌ها و اصول معماری ایرانی را مورد شناسایی قرار دهد

مطالعه بیشتر