فایل کاربرد مدل گسترش عملکرد کیفیت ( QFD ) به منظور توسعه محصول با رویکرد مشتری گرایی

فایل کاربرد مدل گسترش عملکرد کیفیت ( QFD ) به منظور توسعه محصول با رویکرد مشتری گرایی
نوع فایل
word
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
6,500 تومان

شرح مختصر:

فایل کاربرد مدل گسترش عملکرد کیفیت ( QFD ) به منظور توسعه محصول با رویکرد مشتری گرایی

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل پروژه مقطع کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی با عنوان کاربرد مدل گسترش عملکرد کیفیت ( QFD ) به منظور توسعه محصول با رویکرد مشتری گرایی در شرکت گلچکان زمانی می باشد که در قالب فایل WORD با قابلیت ویرایش مشتمل بر ۱۲۸ صفحه نگارش شده است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد که به مدت یک هفته در ایمیل شما فعال خواهد ماند. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.

چکیده:

امروزه کیفیت و مشتری‌ مداری به عنوان یکی از چالش‌های جدی درعرصه رقابت مطرح می‌باشد و حفظ و گسترش بازارهای داخلی و خارجی مستلزم ارائه محصولات و خدمات با کیفیت قابل اعتماد از طریق تأمین نیازهای مشتریان در طراحی و تولید محصولات و یا ارائه خدمات است. گسترش عملکرد کیفیت یا QFD یکی از ابزار مدیریت کیفیت فراگیر است که با تبدیل نیازهای مشتریان به الزامات محصول امکان تحقق خواسته ­های فوق را برای صنایع تولیدی و خدماتی فراهم می‌آورد.

در این پژوهش نیز از این مدل استفاده گردیده است و ۱۵۰ مشتری شرکت گلچکان زمانی به عنوان نمونه آماری و ۸ نفر از مدیران ارشد و میانی به عنوان اعضای تیم تصمیم جهت جمع ‌آوری اطلاعات انتخاب شده‌اند و از طریق سه پرسشنامه شناسایی نیازها، انتظارات و خواسته‌های مشتریان، تعیین عملکرد فعلی شرکت و درجه اهمیت نیازهای مشتریان و پرسشنامه ویژه تیم تصمیم، به طور پیمایشی اقدام به جمع ‌آوری اطلاعات نمودیم.

فهرست مطالب فایل کاربرد مدل گسترش عملکرد کیفیت ( QFD ) به منظور توسعه محصول با رویکرد مشتری گرایی

فهرست مطالب… ۱

چکیده ۶

مقدمه. ۸

بیان مسئله: ۱۰

ضرورت انجام تحقیق: ۱۳

سوالات تحقیق: ۱۵

اهداف اساسی تحقیق.. ۱۵

۶) روش انجام پژوهش: ۱۶

الف- روش تحقیق: ۱۶

ب- روش گردآوری داده‌ها: ۱۷

ج – قلمرو تحقیق: ۱۷

د- جامعه و نمونه آماری تحقیق: ۱۸

واژه‌ها و اصطلاحات تخصصی.. ۱۹

مقدمه. ۲۲

تاریخچه کیفیت… ۲۳

تعریف کیفیت… ۲۴

تعریف مدیریت کیفیت فراگیر Total Quality  Management ….

مفاهیم اصولی مدیریت کیفیت فراگیر. ۲۸

تحولات در مفاهیم تولیدی کیفیت… ۲۹

مشتری.. ۲۹

انواع مختلف مشتریان.. ۳۰

رضایت مشتریان.. ۳۱

مشتریان چه می‌خواهند؟. ۳۲

نیازمندیهای مشتریان.. ۳۶

گسترش عمکرد کیفیت QFD((Quality Functional Deployment 37

فواید QFD… 39

خانه کیفیت House Of Quality. 39

ماتریس QFD… 40

الف) بخش مشتری: ۴۰

ب)بخش ویژگی فنی: ۴۰

تاریخچه QFD… 42

پیشینه تحقیق.. ۴۳

الف- مطالعات انجام شده در داخل: ۴۳

ب- مطالعات انجام شده در خارج: ۴۹

طرح تحقیق.. ۵۷

روش تحقیق.. ۵۸

مراحل تکمیل خانه کیفیت… ۵۸

۱- شناسایی نیازها، خواسته ها و انتظارت مشتریان: ۵۸

۲- تعیین عملکرد فعلی شرکت و درجه اهمیت نیازهای مشتریان: ۵۹

۳- تشکیل تیم تصمیم: ۵۹

۴- توسعه و بهبود خواسته‌های کیفی مشتریان: ۵۹

۵-تعیین چگونگی دستیابی به نیازهای مشتریان (الزامات محصول): ۶۰

۶- تکمیل ماتریس ارتباطات: ۶۰

۷- تکمیل ماتریس همبستگی: ۶۰

۸- اولویت‌ بندی الزامات محصول: ۶۱

تفسیر خانه کیفیت… ۶۱

نمونه گیری.. ۶۲

۱- نمونه‌ گیری تصادفی ساده: ۶۲

۲- نمونه‌ گیری تصادفی طبقه‌ بندی شده: ۶۳

۳-نمونه‌ گیری خوشه‌ای: ۶۳

ابزار گردآوری اطلاعات: ۶۴

روایی و پایایی تحقیق.. ۶۷

۱-روایی Validity. 67

۲- پایایی  Reliability. 68

مراحل تکمیل خانه کیفیت در شرکت گلچکان زمانی.. ۷۱

مرحله اول: انتخاب مصرف کنندگان.. ۷۱

مطالعه بیشتر