شرح مختصر:
فایل شبیه سازی و مدل سازی ریاضی زنجیره تامین خدمات با رویکرد پویایی شناسی سیستم
دانش پژوهان گرامی در این بخش تحقیق دوره دکتری در رشته مدیریت سیستم ها با عنوان شبیه سازی و مدلسازی ریاضی زنجیره تامین خدمات مخابرات ایران با رویکرد پویایی شناسی سیستم آماده دانلود شده است.
چکیده فایل شبیه سازی و مدل سازی ریاضی زنجیره تامین خدمات با رویکرد پویایی شناسی سیستم
امروزه با توجه به نگرشهای مختلفی که درخصوص حوزه ارزیابی عملکرد وجود دارد، این فرآیند را میتوان در حوزه زنجیره تامین نیز مورد استفاده قرار داد. عملکرد مناسب زنجیره تامین نقش کلیدی در موفقیت یک سازمان و دستیابی پایدار به اهداف و به ویژه سودآوری آن دارد. در این تحقیق در راستای محقق شدن هدف اصلی تحقیق یعنی ارزیابی زنجیره تأمین خدمات شرکت مخابرات ایران به شبیه سازی و مدلسازی این زنجیره در بخشهای تلفن ثابت، دیتا، تلفن همراه و هلدینگ مخابرات ایران پرداخته شده است.
فصل اول: کلیات تحقیق
۱-۱- مقدمه
در سالهای اخیر زنجیره تامین به موضوعی جذاب ای محققین و مدیران تبدیل و بر برنامه ریزی در این زنجیره تاکید شده است. زنجیره تامین، شبکه ای از واحدهایی است که برای تولید و تحویل کالا و خدمات از تامین کننده یا تامین کنندگان شروع شده و به مشتری یا مشتریان ختم میشود (ربیعه، ۱۳۸۹، ۲). در جامعه اطلاعاتی امروز اهمیت زنجیره تامین ارتباطات چندین برابر نیز شده است.
ارتباطات مخابراتی در قرن حاضر، زیربنای توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تلقی میشود. از همینرو است که امروزه میزان توسعه ملی هر کشور را با معیار توسعه ارتباطات مخابراتی درآن کشور ارزشیابی میکنند. هدف ارتباطات مخابراتی این است که در مناسبترین وضعیت اقتصادی، مسافرتهای زاید را حذف کند، مراجعات مردم را به سازمانهای دولتی تقلیل دهد و ضمن برقراری ارتباط همه جانبه موجب صرفه جویی در اوقات و هزینه های جامعه شود (پاشازاده، ۱۳۹۱، ۴۵). از سوی دیگر امروزه ضرورت و اهمیت استفاده از شبکه های علمی و تحقیقاتی جهانی برای بسیاری از دانش پژوهان در اکثر رشته ها، قطعی و روشن است.
۲-۱- شرح و بیان مسأله پژوهشی
شاخص مالی بسیار مهمی که پس از خصوصی سازی شرکت مخابرات ایران مطرح شده و توجه بسیاری از مدیران شرکت را به سمت خود جلب کرده است و شاید از مهمترین شاخصهای چالش برانگیز باشد که هم اکنون در شرکت مخابرات ایران مطرح است شاخص میانگین درآمد هر مشتری است (ماهنامه ارتباطات، ۱۳۹۲). مقایسه شاخص متوسط درآمد هر مشتری در شرکت مخابرات ایران با اپراتورهای مشابه منطقه، شرکت مخابرات ایران را در رتبه آخر منطقه قرار میدهد.
بررسی روند تغییرات درآمد هر مشتری در خدمات تلفن همراه و تلفن ثابت از سال ۱۳۸۴ تاکنون نیز این مسئله را تائید میکند. بنابراین شرکت مخابرات ایران با دو مسئله اساسی روبرو است:
۱- افزایش در بهای تمام شده نهادهها در بخشهای مختلف زنجیره تامین خدمات (سرمایه گذاری در خدمات مختلف)
۲- عدم تناسب شاخصهای درآمد و درآمد هر مشتری در بخشهای مختلف زنجیره تامین خدمات در مقایسه با اپراتورهای مخابراتی منطقه.