فایل word تأثیر سرمایه کارآفرینی بر بهره وری کل عوامل تولید در ایران

فایل word تأثیر سرمایه کارآفرینی بر بهره وری کل عوامل تولید در ایران
نوع فایل
word
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
5,900 تومان

شرح مختصر:

فایل word تأثیر سرمایه کارآفرینی بر بهره وری کل عوامل تولید در ایران

دانش پژوهان گرامی در این بخش پروژه کارشناسی ارشد رشته علوم اقتصادی (M. A.) با موضوع تأثیر سرمایه کارآفرینی بر بهره­ وری کل عوامل تولید در ایران در قالب فایل word با قابلیت ویرایش مشتمل بر ۱۴۱ صفحه تهیه و تدوین گردیده است.

چکیده:

هدف این مقاله برآورد تاثیر رابطه بین کارآفرینی و بهره­وری کل عوامل تولید در ایران است. بهره‌وری و کارآفرینی دو مقوله کلیدی در توسعه اقتصادی هستند که در دهه‌های اخیر در راهبرد‌های توسعه جایگاه ویژه‌ای یافته‌اند. کارآفرینی معمولاً به رشد بهره‌وری می‌انجامد و رشد بهره‌وری در توسعه اقتصادی و اجتماعی، بهبود وضع اشتغال، استاندارد کار، کنترل تورم و کاهش فقر اهمیت دارد. جمعیت ایران جوان و عموماً تحصیل کرده‌اند، یعنی ایران با عرضه بالقوه کارآفرینی مواجه است که در صورت ایجاد بسترهای مناسب می‌توان این نیروی بالقوه را به صورت عامل مولد درآورد و سطح فعالیت‌های کارآفرینی را افزایش داد. همچنین، ایران کشوری است با اقلیم‌های مختلف آب و هوایی و منابع طبیعی و تنوع زیستی، منابع فسیلی، نفت و گاز، رادیواکتیو و از این قبیل که، نقطه قوت عظیمی برای ایجاد فرصت‌های کارآفرینانه در حوزه تولید و تجارت در سطح ملی و بین­المللی است.

شومپیتر کارآفرین را مهمترین عامل توسعه اقتصادی دانسته‌اند. وی معتقد است کارآفرین یک مدیر صاحب فکر و ابتکار است که همراه با خلاقیت، ریسک­پذیری، هوش، اندیشه، و وسعت دید، فرصت­های طلایی می­آفریند. آئدریچ و کیلباچ[۱] (۲۰۰۴) معتقد بودند که بنگاه­ها تمایل دارند که تلاش­ها و فعالیت­های آنها اقتصادی باشد و بنگاه­ها به سمت تبدیل فعالیت­هایشان به فعالیت­های علمی اقتصادی در حرکت می­باشند زیرا فعالیت­های علمی و اختراعات جدید می­تواند باعث افزایش بهره­وری و تولید در بنگاه­ها گردد. هوگو ارکن[۲] و همکارانش (۲۰۰۹) در تحقیق خود تحت عنوان بهره­وری کل عوامل تولید و نقش کارآفرینی به بررسی عوامل مؤثر بر بهره­وری کل عوامل تولید در بین ۲۰ کشور در بازه زمانی (۱۹۷۱-۲۰۰۲) پرداختند.

کلید واژه:فایل word – تأثیر سرمایه -کارآفرینی -بهره وری کل -عوامل تولید در ایران

فهرست مطالب

چکیده:۱

فصل اول: کلیات تحقیق.. ۳

فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه موضوع. ۱۶

فصل سوم: شناخت جامعه آماری و حقایق آشکار شده اقتصاد ایران. ۶۶

فصل چهارم: تصریح مدل؛ تکنیک تخمین و تحلیل نتایج.. ۹۳

فصل پنجم: نتیجه گیری و ارائه پیشنهادات… ۱۱۳

مطالعه بیشتر