دانلود راهنمای برنامه ریزی استراتژیک دکتر محمد اعرابی(pdf+ppt)

دانلود راهنمای برنامه ریزی استراتژیک دکتر محمد اعرابی(pdf+ppt)
نوع فایل
pdf وppt
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
5,900 تومان
به زودی ...

شرح مختصر:

دانلود راهنمای برنامه ریزی استراتژیک دکتر محمد اعرابی (pdf+ppt)

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل فایل PDF کتاب راهنمای برنامه ریزی استراتژیک (گام به گام) دکتر محمد اعرابی – دکتر عباس خدادادی در قالب فایل PDF مشتمل بر ۱۳۱ صفحه و پاورپوینت کتاب دستنامه برنامه ریزی استراتژیک محمد اعرابی آماده دانلود شده است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد که به مدت یک هفته در ایمیل شما فعال خواهد ماند. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید. در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

در کتاب حاضر به مباحث زیر پرداخته شده است عبارت است از :

الگوی برنامه ریزی استراتژیک
بیانیه های ماموریت،
چشم انداز و ارزش ها
شناسایی اهداف استراتژیک
ماتریس عوامل داخلی و خارجی به عنوان ورودی تدوین استراتژی
مقایسه ها و تعیین موقعیت استراتژیک
انتخاب و اولویت بندی استراتژی های برتر
نمونه های واقعی برنامه ریزی استراتژیک

دانلود راهنمای برنامه ریزی استراتژیک دکتر محمد اعرابی

مفهوم مدیریت استراتژیک

مدیریت استراتژیک هنر و علم تدوین , اجرا و ارزیابی تصمیمات وظیفه ای چندگانه است که سازمان را قادر می سازد به مقاصد خود دست یابد. مدیریت استراتژیک شامل سه بخش اصلی تدوین , اجرا و ارزیابی استراتژی می باشد.

تدوین استراتژی

در این مرحله ماموریت سازمان / شرکت تعیین شده , عوامل خارجی و داخلی بررسی می شوند تا فرصت ها , تهدیدها , قوت ها و ضعف ها مشخص شوند و بر اساس آنها اهداف و استراتـژیهای مختلف سازمان در سطوح مختلف تعیین شوند.

اجرای استراتژی

در این مرحله استراتژی های تعیین شده در مرحله تدوین بایستی به اجرا درآیند. برای اجرای استراتژی ابتدا اهداف و سیاست ها در راستای ماموریت و استراتژی ها تعیین شده و بر اساس آنها منابع سازمان تخصیص داده می شوندو سپس در ساختار مناسبی و با فرهنگ سازنده هدایت می شوند تا استراتژی ها به اجرا درآیند.

ارزیابی استراتژی

در این مرحله تغییرات احتمالی عوامل تاثیر گذار داخلی و خارجی و اثرات احتمالی آنها بر ماموریت , اهداف و استراتژی ها و راه کارهای اجرایی بررسی می شود. هم چنین نحوه انجام هر کدام از مراحل تدوین و اجرای استراتژی از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار گرفته و در نهایت نتایج به دست آمده و نحوه دستیابی به آنها مورد ارزیابی قرار می گیرند تا انحرافات احتمالی شناسایی شده و در جهت رفع آنها اقدام شود.

مطالعه بیشتر