فصل سوم کتاب مدیریت سرمایه گذاری پیشرفته راعی و پویانفر

فصل سوم کتاب مدیریت سرمایه گذاری پیشرفته راعی و پویانفر
نوع فایل
ppt
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
5,900 تومان

شرح مختصر:

فصل سوم کتاب مدیریت سرمایه گذاری پیشرفته راعی و پویانفر

دانشجویان گرامی ، محصول مورد نظر شامل پاورپوینت فصل سوم کتاب مدیریت سرمایه گذاری پیشرفته راعی و پویانفر با عنوان مفاهیم پایه در نظریه نوین پرتفوی در حجم ۴۳ اسلاید قابل ویرایش همراه با تصاویر و توضیحات بسیار کامل می باشد که می تواند جهت ارائه در کلاس (به عنوان سمینار یا کنفرانس) درسهای مدیریت سرمایه گذاری، مدیریت ریسک، مدیریت سرمایه گذاری پیشرفته، مدیریت سرمایه گذاری و ریسک مورد استفاده قرار گیرد.

کتاب مدیریت سرمایه گذاری پیشرفته تألیف دکتر رضا راعی و دکتر احمد پویان فر از جمله منابع مهمدرسهای مدیریت سرمایه گذاری، مدیریت ریسک، مدیریت سرمایه گذاری پیشرفته، مدیریت سرمایه گذاری و ریسک در سطح کارشناسی ارشد رشته های حسابداری و مدیریت مالی می باشد.

 

بخشی از متن فصل سوم کتاب مدیریت سرمایه گذاری پیشرفته دکتر راعی   

یادگیری اصول اساسی مالی

بدون یادگیری اصول اساسی مالی نمی توان پرتفوی موثری را تشکیل داد

دو مفهوم کلیدی در ادبیات مالی به زبان ساده عبارتند از:

۱-ارزش یک ریال امروز بیشتر از یک ریال فرد است

۲-یک ریال مطمئن با ارزش تر از یک ریال نامطمئن است

تمامی مباحث مدیریت سرمایه گذاری بر اساس این دو اصل قرار دارند.

ریسک و بازده سرمایه گذاری

مهم ترین مفاهیم در تصمیم گیری سرمایه گذاری، ریسک و بازده می باشند. هر سهم و یا پرتفویی از سهام، اگر در فاصله خاصی از زمان خریداری، نگهداری و فروخته شود، بازده خاصی نیز نصیب دارنده آن می نماید. این بازدهی، شامل تغییر قیمت و منافع حاصل از مالکیت است.

اصطلاح «نرخ بازده» (یا نرخ عایدی)، برای توصیف نرخ افزایش یا کاهش سرمایه گذاری در طول دوره نگهداری دارایی به کار می رود.

هرگاه بازده آتی پیش بینی شود و در احتمال رخداد هریک از پیش بینی ها ضرب شود و هر یک از آنها با یکدیگر جمع شوند، حاصل آن «نرخ بازده مورد انتظار» خواهد بود.

نرخ بازده مورد انتظار، سرمایه گذار را از متوسط پاداشی که پیش بینی می شود طی یک دوره خاص به دست آورد، مطلع می نماید. اختلاف بین پیش بینی و واقعیت، عدم اطمینان در بازده سهام را می رساند.

وجود ریسک بدین معنی است که برای پیش بینی آینده، بیش از یک نتیجه وجود دارد و هیچ یک از نتایج قطعی نیست. لازم است میزان ریسک در یک وضعیت مشخص را، مستقل از احساس افراد مختلف نسبت به ریسک، تعیین نمود.

برای اندازه گیری نرخ بازده سرمایه گذاری، عایدی حاصل از سرمایه گذاری را بر مبلغ اولیه سرمایه گذاری تقسیم می کنند. عایدی حاصل از سرمایه گذاری، از دو بخش تشکیل می شود:

مطالعه بیشتر