no-img
فایل فولدر

پاورپوینت فصل پنجم نظریه های مدیریت دولتی رضا طهماسبی - فایل فولدر


فایل فولدر

ادامه مطلب

PPT
پاورپوینت فصل پنجم نظریه های مدیریت دولتی رضا طهماسبی
ppt
۱۳۹۷-۰۱-۲۷

پاورپوینت فصل پنجم نظریه های مدیریت دولتی رضا طهماسبی


شرح مختصر:

پاورپوینت فصل پنجم نظریه های مدیریت دولتی رضا طهماسبی

دانش پژوهان گرامی ،در این پست پاورپوینت بسیار کامل و با کیفیت فصل پنجم کتاب نظریه های مدیریت دولتی رضا طهماسبی با عنوان نهضت بازآفرینی دولت در حجم ۲۱ اسلاید قابل ویرایش آماده دانلود شده است.در صورت تمایل می توایند این محصول را از فروشگاه خریداری و دانلود نمائید.

 

 

Image result for ‫پاورپوینت‬‎

چکیده محتوای فایل:

۲٫مسئله مشتری مداری:

هنری مینزبرگ با انتقاد به نگاه مشتری محوری در بخش دولتی عنوان میکند که مشتری در بخش خصوصی آزاد است و میتواند هر خدمت و کالایی را که دوست دارد انتخاب کند.ولی ما در خصوص نوع و چگونگی انتخاب خدمات دولتی با محدودیت های زیادی مواجه ایم.مامجبوریم علی رغم میل باطنی برخی از خدمات دولتی را بپذیریم.پس نمیتوان واژه مشتری را برای توصیف مردم در بخش دولتی به کاربرد،زیرا واژه مشتری به افرادی اشاره دارد که بتوانند خدمات دلخواه خود را انتخاب کنند.وی عقیده دارد که اگر دولت مانند بخش بازرگانی عمل میکرد از لحاظ منطقی مجبور به نادیده گرفتن بسیاری از اهداف و مقاصد مخصوص بخودش که برای تحققش ایجاد شده بود میشد.پس همه ما به عنوان یک شهروند؛انتظار داریم که دولت به شیوه ای عمل کند که تنها مصرف کردن خدمات را اشاعه ندهد.

فردریکسون تاکید میکند که شهروندان،مشتریان دولت نیستند بلکه آنان مالکان دولت اند و رهبران دولتی را جهت تحقق منافعشان انتخاب میکنند.وی عقیده دارد که مدل مشتری محور شهروندان را در نقش منفعلانه ای قرار میدهد و آنان را محدود به دوست داشتن یا نداشتن خدمات میکند،درحالی که شهروندان که همان مالکان اند نقش فعالانه ای دارند.زیرا آنان هستند که تصمیم میگیرند دستورکار دولت چه باشد.وی بیان میدارد که مشتری گرایی(نقش سیاسی شهروند)را به (نقش اقتصادی مصرف کننده)تبدیل میکند.

عناوین:

انتقادات وارده به نهضت بازآفرینی

۱٫مسئله عدالت و برابری

۲٫مسئله مشتری مداری

۳٫مساله تبعیت از بخش بازرگانی و مدل بازار

۴٫مسئله کوچک سازی

۵٫منفعت طلبی شخصی در مقابل منفعت طلبی عمومی

۶٫تناقض های درونی نهضت بازآفرینی

نگاهی دقیق تر به مفاهیم مشتری و شهروند در بخش دولتی

شهروند و ارباب رجوع در بخش دولتی

بیان خواسته ها

سه حالت از نوع شناسی روابط سازمانها و مردم در بخش دولتی

دریک نوع شناسی از روابط سازمانها و مردم در بخش دولتی دو دسته بندی وجود دارد

نکته

دولت به منزله ائتلافی از گروه های مختلف

مهمترین خصوصیات نهضت بازآفرینی دولتی

نکات پایانی

 

 

۴,۵۰۰ تومان – خرید


دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید