pdf خلاصه کتاب استراتژی اقیانوس آبی

pdf خلاصه کتاب استراتژی اقیانوس آبی
نوع فایل
pdf
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
5,900 تومان

شرح مختصر:

pdf خلاصه کتاب استراتژی اقیانوس آبی

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل خلاصه کتاب استراتژی اقیانوس آبی اثر پروفسور دبلیو چان کیم، دکتر رنه مابورن با فرمت pdf در ۴۷ صفحه با کیفیت عالی در اختیار دانشجویان عزیز رشته مدیریت قرار گرفته است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد که به مدت یک هفته در ایمیل شما فعال خواهد ماند. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.

نگاهی به کتاب استراتژی اقیانوس آبی

فرض کنید که بازار جهانی از دو دسته اقیانوس تشکیل شده است. اقیانوس های آبی و اقیانوس های قرمز، اقیانوس های قرمز معرف کلیه صنایعی هستند که امروزه وجود دارند. اقیانوس های قرمز فضاهای شناخته شده بازار هستند. اقیانوس های آبی، کلیه صنایعی هستند که حال حاضر وجود ندارند. اینها فضاهای شناخته نشده در بازار می باشند. در اقیانوس های قرمز، محدودیت ها و حد و مرز های صنایع تعریف شده و مورد پذیرش واقع گردیده اند و همچنین قوانین بازی رقابت مشخص هستند. در اقیانوس های قرمز شرکت ها سعی می کنند تا به عملکرد بهتری نسبت به رقبا دست یافته، تا بدین ترتیب سهم بیشتری از تقاضای بازار را از آن خود کنند از آنجایی که اقیانوس های قرمز پرجمعیت اند، احتمال سودآوری و رشد در آنها کم می باشد، در اقیانوس های قرمز رقابت کشنده میان شرکت ها آب اقیانوس را قرمز و خون آلود کرده است.

 

در عوض، از اقیانوس های آبی هیچ بهره برداری صورت نگرفته است و هیچ رقیبی در آنها وجود ندارد، بنابراین در اقیانوس های آبی پتانسیل بالایی برای رشد و سود آوری وجود داشته و تقاضای بالقوه بالایی برای محصولات و خدمات این اقیانوس وجود دارند. اقیانوس آبی خود می تواند قوانین و حد و مرز های صنعت را مشخص کند. اگر چه تعدادی از اقیانوس های آبی وجود دارند که فراسوی حد و مرز های صنایع فعلی آفریده شده اند. اما اغلب آنها در داخل همین اقیانوس های قرمز و از طریق توسعه و مرزهای صنایع فعلی خلق گردیده اند. در اقیانوس های آبی رقابت بی معنااست زیرا قوانین بازی هنوز تنظیم و تدوین نشده اند.

عناوین فصول این خلاصه کتاب به شرح زیر است:

فصل اول: خلق اقیانوس‌های آبی
فصل دوم: ابزارهای تحیلی و چارچوب‌ها
فصل سوم: تجدید ساختار مرزهای بازار
فصل چهارم: تمرکز روی تصویر بزرگ به جای اعداد
فصل پنجم: رسیدن به مرزی فراتر از تقاضای موجود
فصل ششم: پایه ریزی صحیح مراحل استراتژیک
فصل هفتم: غلبه بر موانع کلیدی سازمانی
فصل هشتم: تعبیه فرایند اجرای استراتژی
فصل نهم: دوام پذیری و تجدید استراتژی اقیانوس ابی

مطالعه بیشتر