دانلود پیشگویی های ایل بیگی جاف

دانلود پیشگویی های ایل بیگی جاف
نوع فایل
pdf
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
5,900 تومان

توضیحات فایل:

دانلود پیشگویی های ایل بیگی جاف

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل دانلود فایل pdf پیشگویی های ایل بیگی جاف تهیه شده و آماده دانلود شده است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

ایل بیگی جاف که از اکابر و عظمای اهل حق است ، بنا به مقدمه ی دیوان خطی ایل بگی که در نزد سید باقر احمد تکابی بوده ، وی ۸۵۸ سال پس از شهادت حضرت علی علیه السلام متولد شده و ۶۳ سال هم عمر کرده است . چون شهادت حضرت علی در سال چهلم هجری اتفاق افتاده ، لذا تولد ایل بگی بسال ۸۹۸ هجری و وفات او هم در سال ۹۶۱ هجری خواهد بود .علا الدین سجادی هم در تاریخ ادب کردی چاپ سال ۱۳۷۱ هجری می نویسد : « چنانکه میگویند ایل بگی چهار صد سال پیش می زیسته است».

 

پیشگویی های ایل بیگی جاف

ایل بگی در شهر زور متولد شده و مقدمات و مبادی تحصیلی را در همانجا فرا گرفته و ظاهرا به متون فلسفه ی عرفانی و فلسفه محض اشراق توجهی داشته است و سپس در تمایل به علم باطن و طریق اسرار مترصد فرصت بوده و پس از فراغ از تحصیل علوم ، لباس نمد پوشیده و در مناطق خلوت به مجاهدت و ریاضت پرداخته است . پس از آن به بغداد و بلاد ایران سفر کرده و سرانجام در اورامان ( منطقه ای در غرب کشور با زبان و فرهنگی چند هزار ساله که کتاب زرتشت پیامبر به آن زبان سروده شده است ) به قدمت متوطن شده و به ارشاد و وعظ مردم پرداخته .

چون عمرش به شصت و سه سال رسیده روح بزرگش به عالم نور خرامیده و قالب خاکیش در همانجا به خاک سپرده شده است . از ایل بیگی جاف دیوانی در پیشگوئی بیادگار مانده که تا کنون رسمی و جهانی به حلیه طبع خوانندگان و کتاب دوستان نرسیده است ( یک بار که آن بار هم جمع آوری شد و هرگز چاپ نشد ). وی در پیشگوئیهایش از اوضاع اجتماعی و اختراعاتی که در آن روزگار وجود نداشته در قالب شعر های خود خبر داده است  . البته بعضی از این پیشگوئیها به صراحت و برخی دیگر از طریق کنایه ی صورت گرفته است در حالیکه این سخنان در زمان حیات وی جز خیال پردازی چیزی دیگری تلقی نمی شده است.

دانلود پیشگویی های ایل بیگی جاف را با فرمت PDF با بهترین کیفیت و کمترین هزینه از فروشگاه ما دریافت نمایید.

مطالعه بیشتر