پاورپوینت کتاب مدیریت مالی جلد اول ریموند پی نوو (فصل چهارم)

پاورپوینت کتاب مدیریت مالی جلد اول ریموند پی نوو (فصل چهارم)
نوع فایل
ppt
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
5,900 تومان

شرح مختصر:

پاورپوینت کتاب مدیریت مالی جلد اول ریموند پی نوو (فصل چهارم)

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل پاورپوینت فصل چهارم کتاب مدیریت مالی ( جلد اول ) نوشته ریموند پی نوو ترجمه دکتر علی جهانخانی ، دکتر علی پارسائیان با عنوان  بودجه‌ بندی و روشهای پیش بینی می باشد که در حجم ۴۰ اسلاید قابل ویرایش تهیه و تدوین گردیده است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید. در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

بخشی از متن پاورپوینت فصل چهارم کتاب مدیریت مالی ( جلد اول ) ریموند پی نوو:

بودجه بندی و روشهای پیش بینی

تهیه برنامه های مالی یکی از راهایی است که مدیران می توانند به کمک آن خود را برای آینده نا مطمئن آماده سازند.

بودجه های نقدی و صورتهای تخمینی نمونه ای از پیش بینی های مالی کوتاه مدت هستند.

برای پیش بینی های یک ساله و یا کمتر از این روشها استفاده می شود.

بودجه و فرایند بودجه بندی :

برای شناخت وتعیین کارآمدترین سیستم تخصیص منابع شرکت و نیز به منظور نشان دادن مکانیسمهای کنترل و برنامه ریزی جریانهای وجوه از بودجه و فرایند بودجه بندی استفاده می شود.

انواع مختلف بودجه در شرکتها برای برنامه ریزی:

  • مدیران تولید مقادیر و جدول زمانبندی وجوه مورد نیاز خطوط مختلف تولید شرکت را به طور دقیق مشخص می کند. (دستمزد . مواد . سایر هزینه های تولید که در فرایند تولید مصرف می شوند)
  • بودجه بازاریابی و فروش:در بردارنده یک طرح مالی برای تبلیغ و فروش محصولات شرکت است.
  • بودجه های تحقیق و توسعه : نشان دهنده تعهدات شرکت در امر تحقیقات اساسی به منظور توسعه و گسترش تولیدات آینده شرکت است.
  • بودجه های اداری: سایر هزینه (اقلامی که مصرف فعالتهای عمومی شرکت می رسد)

بودجه بندی نقدی:

—به جریانهای ورودی و خروجی وجوه نقد در یک شرکت در یک دوره زمانی معین بودجه نقدی می گویند.

—مدیران مالی با استفاده از بوجه های نقدی مقدار کسر وجوه نقد و مدت زمانی که با این کمبود رو برو می شوند مشخص می کنند.

—شرکتها معمولا“ هنگامی نیازمند وجه نقد می شوند که فروش افزایش یابد و به احتمال قوی هنگامی با مازاد وجوه نقد روبرو می شوند که فروش تقریبا ثابت بماند و یا حتی کاهش بیابد.

تهیه بودجه نقدی:

—بودجه های نقدی را می توان ماهانه،هفتگی ، و یا حتی روزانه تهیه کرد.

«اگر این دوره زمانی بیش از یک یا دو ماه باشد،بودجه نقدی مورد نظر را به چندین بخش تقسیم کرده و آن را برای دوره های کوتاهتر تهیه میکنند»

مطالعه بیشتر