کتاب حسابداری صنعتی ۲ تالیف محمود عربی در قالب پاورپوینت

کتاب حسابداری صنعتی ۲ تالیف محمود عربی در قالب پاورپوینت
نوع فایل
ppt
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
5,900 تومان

شرح مختصر:

کتاب حسابداری صنعتی ۲ تالیف محمود عربی -نسرین فریور در قالب پاورپوینت

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل خلاصه کتاب حسابداری صنعتی ۲ تالیف محمود عربی – نسرین فریور می باشد که در قالب فایل پاورپوینت در حجم ۲۸۳ اسلاید تهیه و تدوین گردیده است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

چکیده محتوای فایل کتاب حسابداری صنعتی ۲ تالیف محمود عربی – نسرین فریور 

هدف درس :

  هـدف از درس حسابداری صنعتـی (۲) آشنــا ساختـن دانشجویان با نحوه هزینه یابی ضایعات در سیستم تعیین هزینه مراحـل تولید ، هزینــه یابی محصولات فرعی و مشترک ، حسابداری هزینه های استاندارد ، هزینه یابی مستقیم و تجزیه و تحلیل هزینه – حجم فعالیت و سـود است .

جایگاه درس

حسابداری صنعتی (۲) به ارزش ۳ واحـد از دروس ترم پنجم دوره کارشناسی رشته حسابداری است . پیش نیاز این درس ، حسابداری صنعتی (۱) به ارزش ۳ واحـد از مجموعه دروس ترم چهارم است . این درس پیش نیـاز درس حسـابداری صنعتـی (۳) از مجـموعه دروس ترم ششم کارشناسی حسابداری است.

طرح درس :

فصل اول

  هزینه یابی مرحله ای پیشرفته

فصل دوم

هزینه یابی محصولات فرعی و مشترک

فصل سوم

هزینه یابی استاندارد

فصل چهارم

حسابداری هزینه یابی استاندارد

فصل پنجم

هزینه یابی جذبی و هزینه یابی مستقیم

فصل ششم

تجزیه و تحلیل هزینه – حجم – سود

فصل اول

« هزینه یابی مرحله ای پیشرفته »

هدف های فراگیری آشنایی با :

۱- نحوه محاسبه قیمت تمام شده کالای ساخته شده در صورت وقوع ضایعات عادی و غیر عادی در مقاطع مختلف فرآیند تولید .

۲- نحوه تنظیم گزارش هزینه های تولید با فرض وجود ضایعات به روش های « میانگین » و « اولین صادره از اولین وارده » .

ضایعات :

در صورتی که مواد اولیه با گذر از فرآیند تولید تماما به کالای سالم تبدیل نگردد ، ضایعات بوجود خواهد آمد . ضایعات می تواند به روشهای زیر ایجاد شود :

۱- کالای معیوب غیر قابل برگشت به تولید (قراضه) : کالاهایی هستند که از فرآیند تولید سالم بیرون نیامده و فاقد مشخصات استاندارد هستند . اینگونه کالاها قابل بازسازی و تعمیر نیستند ، و ممکن است به ارزش بسیار ناچیز به فروش برسند .

مطالعه بیشتر