نمونه سوالات درس مسائل حقوقی تجارت الکترونیکی

نمونه سوالات درس مسائل حقوقی تجارت الکترونیکی
نوع فایل
pdf
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
6,000 تومان

شرح مختصر:

نمونه سوالات درس مسائل حقوقی تجارت الکترونیکی

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل نمونه سوالات درس مسائل حقوقی تجارت الکترونیکی پایان ترم دانشگاه پیام نوربا پاسخنامه در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید. در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

نمونه سوالات درس مسائل حقوقی تجارت الکترونیکی

تعریف تجارت الکترونیکی

در مفهوم خیلی عام: تجارت الکترونیکی بر انواع تراکنشهای الکترونیکی اعم از بازرگانی، مالی، اداری و حقوقی میان اشخاص حقیقی و حقوقی اطلاق میشود. خواه این تراکنشها به امور تجاری و سوداگرانه مربوط باشد یا نباشد.

در مفهوم عام: تجارت لکترونیکی عبارتست از مبادلات الکترونیکی مربوط به فرایندهای یک معامله تجاری

در مفهوم خاص: تجارت الکترونیکی عبارتست از انجام فرایندهای یک معامله بازرگانی مبتنی بر قرارداد به صورت الکترونیکی

فرآیند خرید، فروش یا مبادله محصولات، خدمات یا اطلاعات از طریق شبکه‌های کامپیوتری(از جمله اینترنت) تجارت الکترونیک نامیده میشود.

مزایای تجارت الکترونیکی

مزایای مربوط به سازمانها

-دسترسی جهانی

-کاهش هزینه ها

-بهبود زنجیره تامین

-افزایش ساعت کار

-مدلهای کسب و کار جدید

-سرعت عرضه به بازار

-بهبود روابط با مشتریان

-ارایه اطلاعات بهنگام

-…….

  • به خدمزایای مربوط به جامعه

-رفاه اجتماعی

-استانداردهای بالاتر زندگی

-دسترسی مات عمومی

-……..

انواع تجارت الکترونیکی

  • بنگاه به بنگاه (B2B): مدل تجارت الکترونیکی که در آن تمام اعضا، بنگاه‌ها یا سازمان‌های تجاری هستند. مانند مدیریت زنجیره تامین
  • بنگاه به مصرف کننده (B2C): مدل تجارت الکترونیکی که در آن، بنگاه‌ها به خریداران فردی فروش دارند. مانند: خرده‌فروشی Online
  • مصرف کننده به بنگاه (C2B): مدل تجارت الکترونیکی که در آن، افراد از اینترنت برای فروش محصولات یا خدمات خود به سازمان‌ها یا افرادی که دنبال خریداران برای پیشنهاد محصولات یا خدماتی که آن‌ها نیاز دارند، استفاده می‌کنند.
  • دولت الکترونیکی: مدل تجارت الکترونیکی که در آن، یک نهاد دولتی، کالاها، خدمات یا اطلاعات را از بنگاه‌ها (B2G) یا شهروندان (C2G) می‌خرد یا فراهم می‌کند.

نکته: این طبقه بندی براسا به وسیله ماهیت تراکنشها یا تعاملات انجام شده است…

مطالعه بیشتر