آبگرمکن های خورشیدی در قالب پاورپوینت

آبگرمکن های خورشیدی در قالب پاورپوینت
نوع فایل
ppt
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
5,000 تومان

توضیحات فایل:

آبگرمکن های خورشیدی در قالب پاورپوینت

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل پاورپوینت جامع و کامل آبگرمکن های خورشیدی می باشد که در حجم ۶۶ اسلاید قابل ویرایش تهیه و تدوین گردیده است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

چکیده محتوای فایل آبگرمکن های خورشیدی در قالب پاورپوینت

جالب است بدانید که گرمایش آب و فضا مجموعاً بیش از ۸۰% انرژی را در ساختمان‌ها مصرف می‌کند و بنابراین بیش از یک سوم کل انرژی مصرفی جهان در جهت گرمایش مصرف می‌شود. از این میان گرمایش آب به طور متوسط ۲۰ تا ۳۰ درصد کل انرژی مصرفی در خانه را مصرف می‌کند.بنابراین با استفاده از آبگرمکن خورشیدی می‌توان سالیانه ۷۰% انرژی مورد نیاز برای گرمایش آب را تامین کرد.

بخش اصلی یک آبگرمکن خورشیدی کلکتور آن است که خود شامل یک ورق است که به‌وسیله تابش کلی خورشید حرارت یافته و حرارت خود را به یک سیال جذب کننده (مانند آب ) که داخل لوله در حال جریان است، منتقل می‌کند. رنگ این ورق همیشه تیره انتخاب می‌شود و دارای پوشش خاصی است که بتواند ضریب جذب انرژی را به حداکثر و ضریب پخش را به حداقل برساند. برای رسیدن به دمای بالا، مجموعه ورق و لوله‌ها را در داخل یک جعبه عایق با روکش شیشه قرار می‌دهند تا از اثر گلخانه‌ای بتوان استفاده کرد.

آبی که با این روش گرم می‌شود، بر اثر اختلاف دما و با گردش طبیعی وارد یک تانک دوجداره شده و آب مخزن را گرم می‌کند. این آب گرم شده یا به طور مستقیم به مصرف گرمایش خانوار می‌رسد و یا توسط یک مبدل حرارتی دمای آب مصرفی خانواده را افزایش می‌دهد. شکل زیر طرح ساده ای از این آبگرمکن را نشان می‌دهد:

فهرست و عناوین:

انواع کلکتورهای خورشیدی

مکانیزم عمل آبگرمکن چیست؟

آبگرمکن خورشیدی چیست؟

مکانیزم عمل آبگرمکن چیست؟

آیا در زمستان که دمای هوا پایین است باز هم آب را گرم می کند؟

در هوای ابری چطور؟

آبگرمکن های خورشیدی

۲آبگر مکن های پمپی ( سیستم با گردش اجباری یا مدار باز)

مزایای آبگر مکن های خورشیدی

این آبگر مکن ها عمدتا در اماکن زیر مورد استفاده قرار میگیرد

سیستمهای صفحه تخت

عملکرد سیستم های ترموسیفون صفحه تخت

سیستم پمپی

ویژگیهای آ بگرمکن خورشیدی پمپی عبارتند از

انواع آبگرمکن­ها:

ب) آبگرمکن های پمپی ( سیستم با گردش اجباری یا مدار باز)

آبگرمکن خورشیدی با سیرکولاسیون اجباری

….

منابع

مطالعه بیشتر