خلاصه کتاب الگوهای تدریس بروس جویس

خلاصه کتاب الگوهای تدریس بروس جویس
نوع فایل
ppt
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
5,900 تومان

توضیحات فایل:

خلاصه کتاب الگوهای تدریس بروس جویس

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل خلاصه کتاب الگوهای تدریس بروس جویس : ابزارهایی برای تدریس نوشته بروس جویس ، امیلی کالهون ، دیوید هاپکینز ترجمه دکتر محمود مهرمحمدی ، دکتر لطفعلی عابدی می باشد که با فرمت پاورپوینت در حجم ۱۹۴ اسلاید تهیه و تدوین گردیده است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

خلاصه کتاب الگوهای تدریس بروس جویس

این کتاب برای دانشجویان رشته علوم تربیتی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به عنوان منبع اصلی دروس «روشها و فنون تدریس» و «روش تدریس پیشرفته» به ارزش ۲ واحد ترجمه شده است.

کتاب شامل ۱۳ فصل با عناوین زیر می باشد:

فصل اول: پژوهشی در زمینه یاددهی / یادگیری

فصل دوم: خانواده‌های الگوهای تدریس

فصل سوم: یادگیری تفکر استقرایی

فصل چهارم: یادگیری کاوش مفاهیم

فصل پنجم: یادگیری تفکر استعاره‌ای (بدیع‌نگاری)

فصل ششم: یادگیری از طریق یادیارها

فصل هفتم: الگوی همیاری

فصل هشتم: یادگیری مطالعه درباره ارزشها [ایفای نقش]

فصل نهم: یادگیری از طریق مشاوره

فصل دهم: یادگیری از طریق شبیه‌سازی

فصل یازدهم: یادگیری خواندن و نوشتن با الگوی استقرایی تصویر ـ واژه

فصل دوازدهم: شرایط یادگیری: ادغام الگوهای یادگیری / یاددهی

فصل سیزدهم: یاددهی و یادگیری توأمان

بخشی از متن پاورپوینت و خلاصه کتاب الگوهای یادگیری ابزارهایی برای تدریس:

فصل اول

پژوهشی در زمینه ی یاددهی/ یادگیری

تجارب یادگیری از ترکیب محتوا، فرآیند و جوّ اجتماعی شکل می گیرند.
محتوا: مفهوم کلی

فرآیند: کاوش سازنده به جای پذیرش انفعالی
جوّ اجتماعی: گسترش یابنده به جای محدود کنندگی

انعطاف پذیری الگوهای تدریس بر اساس طیف وسیع برنامه های درسی و یادگیرندگان متفاوت

تفاوت در ماهیت یادگیری (انفرادی) و یاددهی (گروهی)

چند سناریو:

۱- آموزش پژوهش (دعوت به پژوهش)؛ موقعیت شگفتی آور (خاموش شدن شمع با قرار دادن ظرف
شیشه ای)
۲- تفکر استقرایی؛ آهن ربا و اشیاء فلزی خاص. رسیدن از جزء به کل

۳- روش آموزش به شیوه محاکم قضایی: پخش فیلمی از یک جلسه دادگاه؛ مباحث مناقشه آمیز، بحث در مورد مواضع ارزشی و سیاستهای مختلف  و گاه متضاد با مشاهده ی کامل فیلم و مطالعه مختصری از پرونده های مرتبط
۴- کاوش گروهی، یادگیری مشارکتی؛ دیدن فیلم و مطالعه رمان با هدفی خاص (مثل کاوش مسائل اجتماعی)

نتایج پژوهشها

حکم ۱- رویکردهای تدریس از تنوع و گوناگونی قابل توجهی برخوردارند.
حکم ۲- آنچه یاد گرفته می شود و نیز چگونگی یادگیری آن، تحت تأثیر روشهای به کار برده شده است.
حکم ۳- دانش آموزان بخشی قدرتمند از تجربه یادگیری در شرف خلق شدن هستند و نسبت به یک روش تدریس، واکنشهای متفاوت دارند.

مطالعه بیشتر