دانلود پاورپوینت کنترل کیفیت آماری

دانلود پاورپوینت کنترل کیفیت آماری
نوع فایل
ppt
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
5,900 تومان

توضیحات فایل:

دانلود پاورپوینت کنترل کیفیت آماری

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل دانلود پاورپوینت کنترل کیفیت آماری در حجم ۱۳۹ اسلاید آماده گردیده است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

چکیده محتوای فایل پاورپوینت کنترل کیفیت آماری:

ابعاد هشت گانه کیفیت گاروین

عملکرد (Performance)

قابلیت اطمینان (Reliability)

قابلیت دوام (Durability)

قابلیت تعمیرپذیری (Serviceability)

زیبایی (Aesthetics)

انطباق با استاندارد (Compliance with standard)

شهرت (Popularity)

ویژگی ها (Features)

کیفیت چیست؟

محصولات یا خدمات باید نیازهای مصرف کنندهء آنها را تامین کند.

کیفیت یعنی شایستگی برای استفاده

تعاریف کیفیت از دیدگاه بزرگان

دمینگ: کیفیت عبارتست از تمرکز بر نیازهای حال و آینده مشتریان.

جوران: کیفیت یعنی مناسب بودن برای استفاده.

کرازبی: کیفیت یعنی انطباق با نیازمندی ها.

ایشی کاوا: کیفیت به معنی رضایت مشتری به ازای سود.

انجمن کیفیت آمریکا: کیفیت به همه آن ویژگی هایی از محصول اعم از کالا یا خدمات گفته می شود که می توانند نیازهای تعریف شده ای را برآورده سازند.

کیفیت یک محصول در رابطه با سه عامل زیر سنجیده می شود:

کیفیت طرح

کیفیت انطباق

کیفیت عملکرد

تعریف نوین کیفیت (Taguchi 1987)

“کیفیت با پراکندگی رابطه معکوس دارد”

مثال: شرکت جنرال موتورز

اصول چهارده گانه دمینگ

۱- یک هدف مستمر و متمرکز بر بهبود محصول و خدمات ایجاد کنید.

۲- فلسفه جدید قرار داشتن در یک دوره اقتصادی متفاوت را بپذیرید.

۳- بمنظور کنترل کیفیت از بازرسی انبوه اجتناب کنید.

۴- قراردادهای خود را با تامین کنندگان فقط بر اساس قیمت تنظیم نکنید بلکه جنبه کیفیت را نیز در نظر بگیرید.

۵- بر بهبود کیفیت تاکید کنید.

۶- روش های نوین آموزش را به کار گیرید و در راستای آموزش های حین کار برای نیروی کار سرمایه گذاری کنید.

۷- رهبری را بهبود و از روش های جدید نظارت استفاده کنید.

۸- ترس را از بین ببرید.

۹- موانع بین بخش های کاری سازمان را حذف کنید.

۱۰- شعارهای بی محتوا را حذف کنید.

۱۱- اهداف کمی را حذف کنید.

۱۲- موانعی که باعث دلسردی کارکنان در انجام کار خویش می شوند را حذف کنید.

۱۳- یک برنامه مستمر آموزشی و خود اصلاحی برای کلیه کارکنان برقرار کنید.

۱۴- ساختاری برای مدیریت طراحی کنید تا بطور جدی از ۱۳ نکته فوق حمایت کنید.

مدل EFQM
European Foundation For Quality Management

  • این مدل از مدل های تعالی سازمانی می باشد که در سال ۱۹۸۸ توسط بنیاد اروپایی مدیریت کیفیت بوجود آمد.
  • موارد استفاده:

۱- ابزاری برای ارزیابی

۲- چهارچوبی برای سیستم مدیریت سازمان

۳- مبنایی برای ایجاد یک واژه نامه عمومی و تخصصی یکپارچه سازمان و درک و شناخت سازمان در تمام سطوح

….

مطالعه بیشتر