پاورپوینت جامع و کامل Arc GIS پیشرفته

پاورپوینت جامع و کامل Arc GIS پیشرفته
نوع فایل
ppt
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
5,900 تومان

توضیحات فایل:

پاورپوینت جامع و کامل Arc GIS پیشرفته

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل پاورپوینت جامع و کامل Arc GIS پیشرفته می باشد در حجم ۵۶ اسلاید قابل ویرایش تهیه و تدوین گردیده است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

اسلاید شماره ۲

انواع داده در GIS

A    : وکتوری :از طریق رقومی کردن تهیه می شوند و امکان انجام آنالیز(ترکیب) این داده ها برای مدل سازی به صورت وکتوری وجود دارد . قابلیت مهم این داده ها تهیه بانک اطلاعاتی می باشد

B: رستری : این داده ها به صورت پیکسلی هستند و هر پیکسل دارای یک Dn (عدد) مخصوصی به خود بوده و به صورت ماتریسی هستند که امکان انجام عملیات آماری و ریاضی روی آ نها مدل سازی وجود دارد.

هدف از یادگیری دوره پیشرفته

انواع مدل در GIS

اهداف مرحله ای انجام یک پروژه

چگونگی  تهیه داده برای انجام یک مدل

اسلاید شماره ۶

۳D Analyst

۳D Analyst از این قسمت برای آنالیزهای مکانی و ۳ بعدی متاثر از سطح توپوگرافی و ناهموار زمین استفاده می گردد. لایه های سه بعدی مانند DEM , شیب و جهت شیب و پروفیل طولی و حجم خاکبرداری و خاکریزی و …که بیان کننده وضعیت منطقه است تهیه می گردد.

اسلاید شماره ۷

TIN
(triangulated irregular network)
شبکه مثلث بندی نامنظم

TIN یک لایه رستری وکتوری است که از تعداد بیشماری مثلث با ابعاد مختلف شکل گرفته که هر مثلث وضعیت سطح زمین و ناهمواری آنرا مشخص می کند این لایه در درون خود ویژگیهای ارتفاعی . شیب . جهت ناهمواری . وضعیت دامنه ها نسبت به خورشید را دارا می باشد
این لایه به دلیل اینکه ویژگی وکتوری را نیز در بر می گیرد حجم زیادی داشته و آنالیز آن سنگین تر صورت می گیرد و بیشتر برای نواحی در سطح کوچکتر استفاده می گردد .

اسلاید شماره ۸

کاربرد ها :

DEM تهیه

تهیه پرفیل طولی و عرضی

تهیه شیب

تهیه جهت دامنه ها

تهیه نقشه وضعیت نقاط مختلف نسبت به خورشید و وضعیت نورگیری آنها

تهیه نقشه وضعیت دید منطقه از یک نقطه به خصوص

تهیه نقشه حجم خاکبرداری و خاکریزی منطقه

تهیه لایه های ۳ بعدی

تهیه نقشه زیر حوضه ها و شبکه آبراهه

تهیه نقشه های بارش . دما بر اساس مدل رگرسیون و ارتفاع

DTMتهیه مدل

مطالعه بیشتر