دانلود کتاب تئوری انتخاب ویلیام گلسر بصورت خلاصه

دانلود کتاب تئوری انتخاب ویلیام گلسر بصورت خلاصه
نوع فایل
pdf
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
5,900 تومان

شرح مختصر:

دانلود کتاب تئوری انتخاب ویلیام گلسر بصورت خلاصه

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل لینک دانلود کتاب تئوری انتخاب ویلیام گلسر در قالب فایل پی دی اف در ۵۰ صفحه تهیه شده و آماده دانلود شده است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.

«کتاب حاضر دست ‌مایه کامل تئوری انتخاب به روایت “ویلیام گلسر” روان‌پزشک و روان شناس مثبت‌گرا است. تئوری انتخاب یک تئوری مبتنی بر روان‌شناسی کنترل درونی است که توضیح می‌دهد افراد چرا و چگونه رفتار می‌کنند. این نظریه شیوه کارکرد مغز آدمی برای صدور رفتار را تبیین می‌کند. تئوری انتخاب معتقد است تمام رفتارهای ما از درون ما برانگیخته می‌شوند و معطوف به هدفی هستند. هدف هر رفتار ارضای یکی از پنج نیاز اساسی است که عبارت‌اند از: عشق و احساس، تعلق/ پیشرفت و خودشکوفایی/ تفریح و لذت/ آزادی و خودمختاری/بقا و زنده ماندن. همچنین در کتاب کاربردهای عملی این نظریه هم در قلمرو سلامت روانی و هم در چهار حوزه مدرسه و روابط معلم و محصل، خانواده و روابط والدین و فرزندان؛ ازدواج و روابط همسران و محیط کار و روابط کارفرما و کارکنان مورد مطالعه قرار می‌گیرد.

تئوری انتخاب دکتر ویلیام گلسر بر این اصل استوار است که تمامی انسان‏ها به سبب وجود پنج نیاز ژنتیک: بقا، عشق و احساس تعلق خاطر، قدرت، آزادی و تفریح، برانگیخته می‏شوند.

دانلود کتاب تئوری انتخاب ویلیام گلسر تئوری انتخاب در ۳ بخش و ۱۳ فصل نوشته شده است:

فصل اول: نیاز ما به یک روان شناسی جدید

فصل دوم: نیازهای بنیادین و احساسات

فصل سوم: دنیای مطلوب شما

فصل چهارم: رفتار کلی

فصل پنجم: همخوانی در شخصیت و قدرت نیازها

فصل ششم:تعارض و واقعیت درمانی

فصل هفتم: خلاقیت

فصل هشتم:عشق و ازدواج

فصل نهم:خانواده شما و اعتماد

فصل دهم: آموزش تحمیلی، آموزش و پرورش و مدارس کیفی

فصل یازدهم: تئوری انتخاب در محل کار

فصل دوازدهم: اجتماع مطلوب و شایسته

فصل سیزدهم:تعریفی دوباره از آزادی شخصی شما

اگر می‌خواهید روابط خوب در یک زندگی موفق داشته باشید این کتاب را مطالعه کنید. این کتاب به طور کلی به این مسئله می‌پردازد (چگونه با یکدیگر بهتر کنار بیاییم).

کتاب حاضر بر بهبود چهار نوع رابطه استوار شده است: ۱- رابطه زن و شوهر ۲- رابطه والد و فرزند ۳-رابطه معلم و شاگرد ۴- رابطه مدیر و کارمند

….

مطالعه بیشتر