فلش کارت و نکات مهم کتاب تفسیر موضوعی قرآن مکارم شیرازی pdf

فلش کارت و نکات مهم کتاب تفسیر موضوعی قرآن مکارم شیرازی pdf
نوع فایل
pdf
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
5,900 تومان

توضیحات فایل:

فلش کارت و نکات مهم کتاب تفسیر موضوعی قرآن مکارم شیرازی pdf

کاربران گرامی ،در این بخش فلش کارت و نکات مهم کتاب تفسیر موضوعی قرآن آیت الله مکارم شیرازی – علیرضا کمالی با فرمت pdf در حجم ۱۱۴ صفحه بسیار جامع و مفید اماده دانلود شده است. در صورت تمایل می توانید این کتاب را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمائید.

فلش کارت و نکات مهم کتاب تفسیر موضوعی قرآن مکارم شیرازی

سلسله دروس مربوط به تفسیر موضوعی قرآن در هفت بخش برای دانشگاه‏های پیام نور و جامع علمی کاربردی فراهم شده است. در بخش اول اوصاف و نامهای قرآن و برخی الفاظ و مفاهیم و اعجاز قرآن بررسی شده سپس به تفسیر موضوعی تعدادی از مقوله ‏های تربیتی، اخلاقی و اجتماعی پرداخته شده است.

دعا و نیایش، نماز، روابط اجتماعی، ازدواج، روابط اقتصادی و جهان‏های دیگر عناوین این مباحث را تشکیل می‏دهد.تفسیر موضوعی با توجه به شناسایی محکمات و متشابهات و با بهره گرفتن از احادیث اهل‏بیت و تطبیق آیات قرآن بر همدیگر به دست می آید. تفسیر موضوعی، تفسیر موضوعی در برابر تفسیر ترتیبی شیوه‌ای در تفسیر آیات قرآن کریم است که مفسر از طریق آن به استنباط دیدگاه قرآن درباره موضوعی مرتبط با انسان و جهان هستی می‌پردازد.

عنوان تفسیر موضوعی از مصطلحات نوپدید دوره معاصر و عصر بازگشت به قرآن و بیش از هر چیز وامدار تحولات فکری و فرهنگی بنیادین در قرن چهاردهم است که برخی مفسران و مصلحان دینی بر ضرورت آن تأکید ورزیده‌اند. این شیوه تفسیر هنوز گام‌های آغازین خود را برمی‌دارد و تا رسیدن به بلوغ و پختگی فاصله زیادی دارد.

به نظر شهید صدر در عصر حاضر مسلمانان نیازمند استخراج و تنظیم نظر اسلام درباره همه رشته‌ها و شاخه‌های معرفت انسانی‌اند، تا در مواجهه با دیدگاه‌های فراوانی که دانشمندان مغرب زمین در زمینه‌های مختلف عرضه می‌کنند، از دیدگاه اسلام باخبر بوده، از آن دفاع کنند. همچنین نیازمند آن‌اند که دیدگاه و حکم اسلام را درباره موضوعات جدید و تجاربی بدانند که بشر در زندگی به آن‌ها رسیده است و تفسیر موضوعی تنها راهی است که ما را قادر می‌سازد در برابر موضوعات گوناگون زندگی بشر به نظریه‌های اساسی اسلام و قرآن دست یابیم.

مطالعه بیشتر