پاورپوینت فصل ششم حسابداری مدیریت پیشرفته دکتر همتی

پاورپوینت فصل ششم حسابداری مدیریت پیشرفته دکتر همتی
نوع فایل
ppt
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
5,900 تومان

توضیحات فایل:

پاورپوینت فصل ششم حسابداری مدیریت پیشرفته دکتر همتی

در این بخش پاورپوینت فصل ششم کتاب حسابداری مدیریت پیشرفته تالیف دکتر حسن همتی و دکتر هدی همتی با عنوان تئوری محدودیت در حجم ۴۳ اسلاید قابل ویرایش در اختیار دانشجویان عزیز قرار گرفته است،در صورت نیاز می توانید این محصول را از فروشگاه خریداری و دانلود نمایید.

مقدمه :

* یکی از وظایف مدیران واحدهای تجاری به ویژه واحدهای تولیدی ، استفاده بهینه از منابع در دسترس برای بیشتر کردن سودآوری واحد تجاری است. *مدیران همیشه برای رسیدن به این هدف با مشکلات و محدودیت هایی از قبیل محدودیت منابع تولیدی یا داخلی که به راحتی قابل مشاهده اند مانند مواد، ماشین آلات ،نیروی انسانی ، محدودیت های بازار مانند تقاضا، رقابت و نیاز مشتریان و…. روبرو بوده اند. زمانی می توان مدیری را موفق نامید ، که بتواند با وجود این محدودیت ها ، بیشترین استفاده از منابع را داشته باشد و سودآوری واحد تجاری را افزایش دهد .

مدیران برای دست یابی به این هدف ، باید اطلاعات دقیق و به موقع در مورد محدودیت های موجود درسیستم ، بهای تمام شده هر محصول و راهکارهای در دسترس برای استفاده بهینه از این محدودیت ها را داشته باشند .

حسابداری مدیریت به عنوان یک سیستم باید بتواند این اطلاعات را برای مدیران فراهم کند.

سیستم حسابداری مدیریت سنتی و تحولات بوجود آمده در آن مانند هزینه یابی بر مبنای فعالیت و همچنین راهکارهای تئوری محدودیت توانسته است اطلاعات مزبور را به خوبی تامین کند .تئوری محدودیت با شناسایی و برطرف کردن محدودیت های سیستم ،باعث افزایش راندمان، خروجی و سود آوری سیستم می شود.

*برمبنای این تئوری  کنترل هزینه  تاثیری بر خروجی و سود آوری سیستم  ندارد ،بلکه  تنها خروجی سیستم است که موجب سود آوری آن میگردد . به همین دلیل toc معیارهای خود  را  در دنیایی  که  آن را  “دنیای دستیافت” می نامند و در تقابل  با “ دنیای هزینه” قرار میگیرد بیان می کند ….

مطالعه بیشتر