پاورپوینت آموزش درمان اعتیاد

پاورپوینت آموزش درمان اعتیاد
نوع فایل
ppt
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
2,000 تومان

توضیحات فایل:

پاورپوینت آموزش درمان اعتیاد

دانش پژوهان گرامی در این قسمت پاورپوینت آموزش درمان اعتیاد در قالب pdf و در ۳۲ اسلاید با کیفیت خوب در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است. در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده مینمایید.در صورت تمایل می توانید این محصول را از فروشگاه خریداری و دانلود نمایید.

Related image

شرح مختصر:

تعریف ترک اعتیاد (بهبودی از اعتیاد) به شرح زیر است: «بهبودی یک فرایند تغییر است که از طریق آن افراد برای به دست آوردن سلامت و رفاه و آسایش خود و به دست گرفتن اختیار زندگی تلاش کرده و سعی می‌کنند تا همه امکانات و قابلیت‌های بالقوهٔ خود را مجدداً به دست آورند.»

اعتیاد وضعیت مزمنی است که در آن یک وسواس اجباری فکری برای جستجو و استفاده از یک ماده یا درگیر شدن رفتاریست که یک حالت مطبوع را القاء می کند یا پریشانی را برطرف می سازد وجود دارد.

مواد اعتیاد آور معمول شامل الکل،نیکوتین، باربیتورات، بنزودیازپین،اپوئیدها و محرکها می باشد.
اعتیادهای رفتاری، همچنین معروف به پروسه اعتیاد، از قبیل قماربازی، اختلالات تغذیه، جنسی، نیز در زنجیره اعتیاد حقیقی قرار می گیرد چرا که آنها اجزاء همسانی همچون سوء استفاده مواد؛ شامل تغییر، تحمل، ترک و عود دارند.

فیزیولوژی اعتیادهای مختلف مکانیسمهای مشابهی دارد. ابتدا، مسیر پاداشی دوپامین مزولیبیک به شکل فیزیکی می تواند توسط مواد اعتیاد آور تغییر یابد، منجر به ویار غیرقابل کنترل شود. بعالوه، کورتکس پیش فرنتالی تصمیم گیری، که پاسخ پاداشی نامتناسب را مهار می کند می تواند تغییر یابد.

بعلاوه، نقایص ژنتیکی در مسیر نوروترانسمیتری پاداشی و اختلالات رشد مغزی

مرتبط با استرس می تواند بیمار را مستعد اعتیاد کند.

پاورپوینت آموزش درمان اعتیاد

برای پرداخت از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک

نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد. در صورت بروز هر

مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در

تماس باشید.

مطالعه بیشتر