مقاله تاثیر شخصیت والدین بر فرزندان

مقاله تاثیر شخصیت والدین بر فرزندان
نوع فایل
word
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
3,900 تومان

توضیحات فایل:

مقاله تاثیر شخصیت والدین بر فرزندان

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل مقاله تاثیر شخصیت والدین بر فرزندان در قالب ورد و در ۲۱ صفحه قابل ویرایش با کیفیت عالی در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد که به مدت یک هفته در ایمیل شما فعال خواهد ماند. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.

شرح مختصر :

در باب چگونگی شکل گیری شخصیت و عوامل مؤثر در آن بحث و گفتگو بسیار است. نظریه های متعددی در باب نقش و تأثیر ، محیط اجتماعی ،‌ خانواده ، وارثت ، تعلیم و تربیت و غیره مطرح شده است .

در زمینه نقش خانواده می توان به نحوه برخورداری و رفتار والدین با فرزندان اشاره کرد. نحوه برخورد والدین تابع عوامل مختلفی است. اما یکی از آنها که چندان مورد بحث و توجه قرار نگرفته است. نحوه رفتار و برخورد والدین با فرزندان در ردیف سلسله مراتب یا تقدم و تأخر آنان می باشد .

فرهنگ عمومی جامعه ایرانی به گونه ای است که خواسته یا ناخواسته جنسیت و جایگاه سنی فرزندان را مورد توجه قرار می دهد. نحوه برخورداری و اعطاء امتیازات و امکانات خانوادگی ( اعم از مادی و معنوی ) تابع این فرهنگ است. کمی دقت در ترتیب فرزندان نشان می دهد که برخورد والدین با فرزند بزرگتر همان برخوردی نیست که با فرزند دوم و سوم و … و آخری دارند. حتی سطح توقعات اعلان شده و نشده از فرزندان نحوه نظارت بر رفتار ، اعطاء امکانات و امتیازات مادی و معنوی، شیوه تشویق و تنبیه ‌میزان استقلال و آزادی یا درجه کنترل از هر بچه کاملاً متفاوت است. و این فرهنگ رفتاری در خانواده سبب بروز تفاوتهای فردی چشمگیر و نیز شکل گیری شخصیت خاص در فرزندان هر خانواده می شود.

مقاله تاثیر شخصیت والدین بر فرزندان

برای پرداخت از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد. در صورت بروز هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید.

مطالعه بیشتر