طرح توجیهی تولید یونجه

طرح توجیهی تولید یونجه
نوع فایل
pdf
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
2,000 تومان

دانش پژوهان گرامی در این قسمت طرح توجیهی تولید یونجه در ۱۵صفحه قابل پرینت با کیفیت عالی در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است. در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده مینمایید.در صورت تمایل می توانید این محصول را از فروشگاه خریداری و دانلود نمایید.

Image result for ‫طرح توجیهی تولید یونجه‬‎

فهرست طرح توجیهی تولید یونجه:

خلاصه طرح:
موضوع طرح: طرح کشت یونجه و تولید علوفه
(به مساحت ۲۰۰ هکتار)
دستگاه صادره کننده مجوز: وزارت جهاد کشاورزی
ظرفیت اسمی تولیدات: ۱۶۰۰ تن
نوع تولیدات: یونجه جهت تولید علوفه
تعداد شاغلین: ۱۲ نفر
سرمایه گذاری کل طرح: ۶۶/۱۹۶۳ میلیون ریال
سرمایه گذاری ثابت: ۴۵/۱۹۰۱ میلیون ریال
سرمایه در گردش: ۲۱/۶۲ میلیون ریال
درآمد سالیانه: ۷۶/۱ میلیون ریال
سود ویژه: ۹۱/۶۴۹ میلیون ریال
دوره بازگشت سرمایه: ۸/۲ سال
نرخ بازدهی سرمایه: %۴/۳۵ درصد
مشخصات سرمایه گذاری طرح:

شرح مختصر:

با اجرای این طرح امکان تامین بخشی از علوفه مورد نیاز جهت تعلیف احشام فراهم آمده ، زمینه افزایش تولید پروتئین دامی ایجاد می گردد که علاوه بر ایجاد اشتغال مولد و حصول درآمد مناسب برای زارعین، در استفاده بهینه از ظرفیت های پرورش دام کشور نیز موثر بوده و موجب کاهش وابستگی به خارج از کشور در زمینه پروتئین دامی می گردد.این گیاه در کلیه نقاط سردسیر و گرمسیر قابل کشت بوده ولیکن در نقاط گرمسیر دارای رشد سریعتر و تولید محصول بیشتر می باشد.

در میان گیاهان علوفه ای ، یونجه بخاطر ارزش غذایی بالا و عملکرد خوب آن از اهمیت خاصی برخوردار است همچنین به علت وجود باکتریهای ریزوبیوم در ریشه های خود قادر به تثبیت ازت هوا بوده که این ازت برای کشت بعدی قابل استفاده می باشد.

در صورت مراقبت از یونجه کشت شده ، می توان حداقل تا ۳ سال محصول برداشت نمود. یونجه پس از طی نمودن عمر خود ، در حدود ۵٫۶ الی ۵٫۷ تن بقایای گیاهی و ۱۹۵ کیلوگرم ازت در هر هکتار از خود بجای می گذارد که در افزایش حاصل خیزی خاک نقش بسزایی دارد. ترکیب متوسط یونجه خشک در صورتی که دارای ۲٫۹۱ درصد ماده خشک باشد به شرح زیر می باشد :

 

مطالعه بیشتر